Od ukupno 1500 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, rampu ima samo njih 500. U zadnjih pet godina na pružnom prijelazu je poginulo 27 ljudi. Prometni stručnjak Marko Ševrović rekao je koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa.
"Koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa? Slabo. Ja sam svojedobno radio jedno istraživanje, gdje sam studente pitao, što znači kada je brklja dignuta a crvena svijetla blicaju. Više od pola sudenata je odgovorilo da će vlak uskoro doći da treba brzo proći. Što je krivo. Taj znak znači obavezno zaustavljanje."
U nekim europskim zemljama postavili su semafor
Od ukupno 1498 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, njih 469 osigurano je branicima i polubranicima. To znači da tek trećina ima rampu, piše RTL Direkt.
"Na svakom pružnom prijelazu bi trebala biti rampa, to je odavno trebalo biti, nažalost zato što to nije postavljeno - ovo nam je tragični rezultat. Rampa je uočljivija, teško da će se netko zabiti u rampu, a znak STOP i Andrijin križ, dogodi se da čovjek ili nije oprezan ili recimo da kada je riječ o signalizaciji, ona ne radi", rekao je sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila Goran Husinec.
U Sloveniji i Austriji je puno više rampi, ali koriste i još jedno, dosta jednostavno rješenje.
"Ono što su uvele neke europske zemlje, jednostavno su postavili semafor. Iz razloga što je znak STOP više blizak ludima i više se poštuje. Činjenica je da mi nekad pretjeramo s prometnim znakovima, često taj znak STOP i Andrijin križ budu na industrijskim kolosijecima i onda onaj tko ide svaki dan preko njega gdje vlak nikad ne ide i onda dođe do onog gdje vlak prometuje, događaju se nesreće. Treba napraviti razliku između ta dva prijelaza."