Fincantieri, je moćna talijanska grupa s ukupno 20 brodogradilišta u Italiji i svijetu,a ujedno je i mogući spas za 3. maj. "Kad budemo vidjeli delegaciju Fincantierija i 3. maj i nekoga iz Vlade, iz naše Uprave iz Uljanika, sve to skupa.. e onda ćemo se veselit, jer ćemo vidjet neki kraj pregovorima, početak rada, završetak ove agonije", kazao je Veljko Todorović, predsjednik Štrajkaškog odbora u 3. maju.
Fincantieri gradi trgovačke, putničke, vojne brodove, kruzere. Najjače je europsko brodogradilište. Treći maj nekada se s njim mogao mjeriti, sada o njemu ovisi. Radnici se nadaju da će izvući.
"Čak je bilo nekakvog govora da bismo radili nekakve roh bau sekcije, u četiri dijela, negdje oko 80 do 100 metara jedan bi bio dio, 30 metara širine i s time bi se kapacitet.. što je najbitnije da rade i brodomonteri i bravari, varioci. Svi, znači bi imali posla", kazao je Predrag Knežević, predsjednik Kriznog stožera za 3. maj.
'Zadnji ostatak teške industrije'
Kod ulaska u Europsku uniju ispregovarali smo da se brodogradilišta moraju privatizirati. Fincantieri je 97 posto u vlasništvu države, ima 19 tisuća zaposlenih. U najboljim danima 3. maj imao je više od sedam tisuća zaposlenih. S kooperantima i obiteljima radnika hranio je oko 100 tisuća ljudi. Danas ih tu radi oko 1300.
"To je možda još zadnji ostatak teške industrije. Druga su poduzeća sva propala, u svakom slučaju mislim da za ne znam koliko familija će biti to spas", kazao je Dubravko Variola iz Rijeke.
"Mi znamo da 3. maj ima dosta kooperanata, koji žive od njega, mislim od posla s njim, tako da ako bi ostao kao brodogradilište to bio veliki plus za cijelu regiju", kazao je Krešimir Pavić iz Rijeke. Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koje imaju more, a više nije pomorska. Trećemajci poručuju - ovdje su se gradili najbolji brodovi, Fincantieri je nada da će barem opstati.