Svi ga traže i svi ga moraju imati da bi se zaštitili. Pleksiglas se nekad koristio za scenografiju skupih televizijskih studija, a sada ga trebaju frizeri, konobari, blagajnice....
Potražnja za pleksiglasom nikad nije bila veća.
''Svi traže nešto jeftinije, pleksiglas je skup materijal. Krajem
90-ih kad su televizije počele raditi pleksiglas prozirne
pozornice, ali ovo sad možda više, više ga se traži", kaže
Ivan Sliško, vlasnik tvrtke.
Postao je popularan jer, za razliku od stakla, njega se može
bušiti i oblikovati. Reže se pilom ili laserom, a oblikuje
zagrijavanjem na žarnoj niti.
''Pleksiglas je, samo ime govori, plastično staklo. Obrađuje se
kao plastika, ali je kao staklo. Nije tako otporan kao staklo,
grebe se'', kaže Sliško.
Najpoznatiji pleksiglas je onaj koji štiti članove nacionalnog
stožera od novinara na redovitim press konferencijama, ovih dana
ugradili su ga i neki taksisti. Pomoću njega od kupaca se tako
distanciraju i blagajnice i ljekarnici.
Internetom kruže simulacije kako bi to moglo izgledati ubuduće u
zrakoplovima. Bude li zaista potrebno, promijenio bi se raspored
sjedala i postavio pleksi. Još bizarnije izgleda život na plaži u
doba pleksiglasa. Postoji idejno rješenje za turističku sezonu u
doba korone. Neki su se pribojavali da bi tako mogle izgledati i
terase.
''Mora biti deblji pleksi, mora biti samostojeći, ajmo reći da bi
bio metar i pol s dva metra da se može odvojiti. Računajte da je
50, 60 eura kvadrat. Po meni se čini neisplativa cifra, ako ćete
imati 10 -15 ljudi u kafiću i investirati par sto eura. Meni se
čini to neisplativo", kaže Sliško.
Zaštitu kakva se postavlja u bankama, poštama i na ostalim
šalterima postavlja tvrtka iz Svete Nedjelje koja se inače bavi
servisima na benzinskim postajama. Pametno su procijenili
situaciju, zajahali na valu od pleksigalasa i pokrenuli dodatan
posao.
''Nije nam to primarna djelatnost, ali u ovoj situaciji smo
vidjeli priliku da kupcima ponudimo proizvod koji je relativno
nov i potreban na tržištu. Napravili smo dobru marketinšku
promociju i imamo jako puno upita za raznorazne potrebe", kaže
Davor Holetić, voditelj prodaje.
Od ideje do realizacije trebalo im je dva tjedna, a u poslu
su već mjesec dana. Na licu mjesta ga režu i postavljaju.
''Mi smo imali slobodne inženjere kojima smo dali na volju kako
da zaštite trgovce, prodavače i raznorazne djelatnosti od što
više fizičkog kontakta. Došla je ideja za taj pleksiglas i mi smo
osmislili taj jedan modularan sustav koji se može jednostavno
obrađivati i instalirati", pojašnjava Holetić.
Kad smo kod moduliranja i pleksiglasa - ljudi nekad imaju bizarne
ideje.
''Pleksi poklopac za lijes. To je bila želja od čovjeka i on je
donio lijes pa smo napravili pleksiglas'', otkriva Sliško.
Bez obzira bili na ovom ili onom svijetu, pleksiglas je danas
ponovno popularan zaslugom koronavirusa.