Sveti Rok je treći najsigurniji tunel u Europi

Europsko testiranje sigurnosti tunela pokazalo je da je tunel Sveti Rok na autocesti A1 treći po redu, u konkurenciji od 26 tunela testiranih u 13 europskih zemalja, priopćio je Hrvatski autoklub.

29.7.2010.
18:11
VOYO logo

Najbolje ocijenjeni tunel je francuski Duplex, a slijedi španjolski Cantalobos. Po prvi puta ocijenjen je i jedan tunel na Islandu. Od testiranih 26, 16 tunela ocijenjeno je kao 'vrlo dobro', četiri kao 'dobro', dva kao 'prihvatljivo', jedan kao 'loše' i tri kao 'vrlo loše'.

Među parametrima koji su u Svetom Roku pozitivno ocijenjeni spadaju izlazi za evakuaciju, rasvjeta, prometni radio, video nadzor, ugibališta, SOS telefoni, protupožarni sustav, plan mjera za hitne slučajeve, radio komunikacija za žurne službe, educirano i uvježbano osoblje...

Ocjenjivači iz njemačke tvrtke DMT GmbH & Co. su pak kao negativne parametre naveli predugačak ventilacijski odjeljak uzdužne ventilacije i prekratko maksimalno vrijeme korištenja respiracijske opreme za vatrogasce.

"Rezultat tunela Sveti Rok u ovogodišnjem testiranju, kao primjerice tunela Brinje ili Tuhobić ranijih godina je veliko priznanje za Hrvatsku", rekao je glavni tajnik HAK-a g. Zvonko Šmuk. Inače, tunel Sveti Rok dug je 5.759 metara, sagrađen je 2003. godine a od 2009. u promet je puštena i druga cijev tunela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je priopćio HAK, unatoč značajnom napretku mnogih tunelskih operatera, alarmantno je da 40 posto europskih tunela testiranih 2010. godine u sklopu EuroTAP-a nije ostvarilo visoke rezultate. Štoviše, nalazi testiranja upućuju kako veliki broj tunela širom Europe neće biti usklađen sa pravilima EU o sigurnosti tunela koja stupaju na snagu 2014. godine.

Neadekvatna respiracijska oprema za vatrogasce velika je prepreka i u polovici tunela učinila bi nemogućim spašavanje u gustom dimu. Česti nedostatak je i manjak sustava zvučnika što onemogućuje upozoravanje vozača o nesrećama. Nedostaci su i manjak hidranata, informacijskih ekrana na portalima, barijera za zatvaranje tunela, tamni zidovi, nedovoljno označene rute evakuacije. Petina testiranih tunela ima nedovoljno osvjetljenje i opremu za informiranje vozača putem radija.

EuroTAP je konzorcij 16 nacionalnih autoklubova iz 15 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatski autoklub. Testiranja tunela provode se od 1999. godine, a Hrvatska se, zahvaljujući HAK-u u testiranja uključila 2004. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
ISPOD SRĐA /

Stijena ubila muškarca, otkrili još veću opasnost! Magistralu zatvorili, nastao kolaps