velik dio posla odrađen /

Sve se praši od radova u tunelu Sušak: Riječki prometni čepovi zbog vlakova postat će prošlost

Na gradilištu je 70 radnika koji su već proširili 400 metara tunela

27.11.2019.
16:26
VOYO logo

Riječka luka ključna je točka ulaska svih roba koje dolaze iz Kine odnosno s Bliskog istoka. Kontejneri s ogromnih brodova na terminalu Brajdica ukrcavaju se na vlakove i voze put Zagreba i dalje prema Europi.

Radnici su napravili polovinu posla

Posla je sve više, pa je nužna nova željeznička  infrastruktura kojoj doprinosi projekt vrijedan gotovo 36 milijuna eura. Sve se praši od radova u tunelu Sušak. Nekadašnja uska cijev tunela starog 120 godina je proširena pa će umjesto jednoga imati dva kolosijeka za vagone pune kontejnera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Posla je puno, ali ponosan sam što radim na ovakvom velikom projektu'', rekao je radnik Fadil Nuhanović.

Na gradilištu je sedamdesetero radnika, a odradili su polovinu posla. Proširili su 400 metara tunela gdje će biti dodatni kolosijek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Zapravo za taj dio izvlačnjaka kako ga mi zovemo, koji dakle omogućava brzu pretvorbu, brzo prebacivanje dakle vlaka s terminala na željeznički dio i obrnuto'', izjavio je voditelj projekta HŽ Infrastrukture Marko Kukić.

Prihvat vagona bit će lakši

Prihvat vagona s kontejnerima iz luke na željeznicu bit će lakši, veći i brži, a cilj je da rast poslovanja riječke luke ne zakrči riječke prometnice.

''Matice iz Kine, veliki kontejneri koji prevoze po 16 do 18 tisuća kontejnerskih jedinica na sebi, mogu doći u luku Rijeka, može se izvršiti pretovar i nakon toga transferirati, te TEU-e prema srednjoj Europi i što znači da u Rijeci ne bi pravili prometni kolaps tipa prijevoza kamiona'', objasnio je Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture.

Samo jedna kompozicija vlaka prugom prebaci teret za koji bi trebalo 40 šlepera. Projekt Lučke uprave i HŽ-a vrijedan oko 265 milijuna kuna izvodi se na tri lokacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Činjenica je da postojeća infrastruktura i kapaciteti na samom terminalu nisu dovoljni poglavito željeznički, i u tom dijelu smo tražili sredstva iz europskih fondova'', rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Iz Europe su osigurali 85 posto novca. Osim tunela, uređuju se postojeći i grade novi kolosijeci, kontaktna mreža, odvodnja, rasvjeta, staze za kranske dizalice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Sad mi ulazimo u jednu igru gdje nudimo nove kapacitete i mi smo ti koji će zadržati ovaj trend rasta na sjevernom Jadranu'', kazao je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

U prvih deset mjeseci luka je dostigla lanjski promet. Riječani to osjete jer im svakodnevno teretni vagoni prolaze centrom grada, preko rive pa nastaju prometni čepovi koji bi dogodine trebali nestati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo