Ledo je tvrtka koja se bavi proizvodnjom sladoleda i zamrznutih proizvoda poput tijesta, voća i povrća i ribe. Osnovan je 1958. godine kada je na hrvatskom tržištu predstavio prvi industrijski sladoled Snjeguljicu.
Snjeguljica je zadržala svoj popularan izgled i jednostavan sastav vanilije i hrskavog kakao preljeva. Bila je i ostala omiljena među generacijama zbog svoje jednostavnosti. Jedino što se mijenjalo bila je ambalaža:
(PIXSELL)
Te je 1958. proizvedeno prvih 50 tona industrijskog sladoleda u Hrvatskoj, a već iduće na tržište je plasirano 2 milijuna komada sladoleda na štapiću. 1959. je upravo taj industrijski sladoled kreće u osvajanje tržišta van Zagreba, a 1963. je lansiran prvi sladoled u čašici.
1964. u prodaju su puštene prve sladoledne torte Grič i Gradec, a iduće godine 25. rujna puštena u pogon nova tvornica pod imenom Ledo, a dan njezino otvaranja se još uvijek slavi kao "Dan Leda".
(Foto: Jatrgovac.com)
Šlag u čašici, koji i danas mnogi jedu kao sladoled "na žlicu", lansiran je 1966. - iste godine kad i prvi obiteljski sladoled u kutiji, tzv. Ledo blok.
Već je godinu dana kasnije ova tvornica imala i "slanije" proizvode. Počeo je proizvoditi i smeznuto povrće, voće, morsku ribu, meso za roštilj...
(Ledo)
Ubrzo su počeli prodavati i smrznuto tijesto. 1967. lansiran je prvi sladoled u kornetu.
(Ledo)
1976. važna je godina za Ledo - naime, ova tvornica sladoleda postaje samostalana radna organizacija. 1983. u rad su krenule nove, veće i tehnološki suvremenije opremljene tvornice.
(Ledo)
1992. Ledo postaje dioničko društvo i djeluje pod nazivom Ledo d.d. s možda jednim od najpoznatijih i najprepoznatljivih logotipova:
(Ledo)
1994. Agrokor d.d. postaje većinski dioničar. S tom činjenicom počeli su se proizvoditi možda danas najmoderniji sladoledi, osim spomenute Snjeguljice, Macho i KING (koji danas dolaze u raznim oblicima i okusima). Krajem 20. stoljeća Ledo se počeo širiti u susjedne zemlje. Ukupni su prihodi Leda u 2008. godini iznosili 1,19 milijarde kuna i povećani su 16,7 posto u odnosu na godinu lani. Glavninu prihoda činili su prihodi od prodaje u zemlji.
Prodaja leda najviše se proširila kod proizvoda kao što su smrznuta gotova jela i obitelji sladoledi (prvo Grandissimo, zatim Twice, a onda i danas megapopularni Quattro). Za Ledo su znali svi, njegova kvaliteta je bila neupitna i nekoliko puta nagrađivana. Ledovi proizvodi nekoliko su puta bili proglašenima najboljim i najinovativnijim - od King Truffles, torte od čokolade, Vruće ljubavi,Jaffe Ice, pa sve do nedavnog izbora najboljeg na svijetu kada je pobijedio sladoled Lino Lada duo:
Nisu oduševljavali samo proizvodima, već i reklamama - nema tko njihove stihove nije pamtio, nema tko nije zaželio sladoled čim ga je vidio na velikom ekranu:
Fortenova grupa d.d. i Nomad Foods Limited potpisali su kupoprodajni ugovor za Poslovnu grupu zamrznute hrane, koja se sastoji od društava Ledo plus d.o.o., Ledo Čitluk i Frikom d.o.o. te nekoliko manjih povezanih društava.
Vrijednost transakcije iznosi 615 milijuna EUR, na bazi bez gotovine i bez dugova, a njezino je zaključenje planirano za treće tromjesečje 2021. godine. Valja naglasiti da je najveća transakcija u Hrvatskoj od IPO-a HT-a. Po zaključenju, Nomad Foods će postati vlasnikom Poslovne grupe zamrznute hrane, koja obuhvaća vodeći europski portfelj kultnih lokalnih brandova zamrznute hrane sa snažnom prepoznatljivošću među potrošačima u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i nekoliko drugih zemalja jugoistočne Europe. S tradicijom duljom od pola stoljeća, Poslovna grupa zamrznute hrane najveći je proizvođač i distributer sladoleda i zamrznute hrane na tržištima na kojima posluje.