Umjesto da prevozi građane i turiste na Sljeme, najskuplji projekt najvećeg zagrebačkog gubitaša, ZET-a i bivše vlasti - stoji i propada. Naime, još traje javni spor koji bi trebao odrediti spada li žičara Sljeme u prometnu infrastrukturu, što bi značilo da smije proizvoditi 65 decibela buke, umjesto 55, koliko uvjetuje Državni inspektorat za izdavanje uporabne dozvole, jer se ona nalazi u zoni mješovite namjene.
"Žičara je prije svega prometni sustav. Ona se sastoji od infrastrukture, vozila, ima vozni red, ima tehnologiju odvijanja prometnih procesa. Tužno je da sud mora odlučivati što je žičara i kako će se koristiti", kazao je za RTL Mladen Nikšić, izvanredni profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.
Novi skupi projekt
Glavni državni inspektor, HDZ-ov Andrija Mikulić nikako ne objašnjava kako je utvrdio da je žičara prebučna. Gradonačelnik Tomislav Tomašević zatražio je sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, koji također šuti kao zaliven te je usput raspisao natječaj za gradnju bukobrana, koji će dodatno poskupjeti ionako preskupi projekt.
"Nisam sretan kako je žičara izvedena. Nisam sretan koliko je koštala. Koštala je 100 milijuna eura. Dosta opterećuje kreditno ZET koji je u jako lošoj situaciji. Ključno je da država napokon počne donositi prihode jer ona je zapravo trenutno samo trošak i teret", poručio je Tomašević.
I turizam pati
Pitanje je koliko će vremena trebati za postavljanje bukobrana i konačan odgovor na pitanje je li žičara bučna ili nije te spada li u prometnu infrastrukturu ili u nešto drugo. Dotle će stvarati novi trošak, iako gondole miruju i ne prevoze nikoga.
"Ideja da bi se žičara pokrenula je izuzetno bitna da bi opet skretala pažnju na ovaj jedan održivi, zdravi, u ovom novijem smislu i regenerativni dio koji se u turizmu sve češće spominje", osvrnula se na ovu situaciju i Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.
Pošto žičara ne stvara nikakve prihode, već samo troši novac, Tomašević je pozvao građane da se više voze tramvajima i autobusima, kako bi ZET bolje poslovao te kako bi se liberalno-lijeva gradska i demokršćanska desna državna vlast mogli dogovoriti oko toga što je to žičara.