IMA SE! /

Stranke potrošile milijune i prije službene kampanje

Image
Foto: PIXSELL

GONG i Transparency International Hrvatske objavili su u subotu da su stranke u pretkampanji na oglašavanje u tiskovnim medijima i plakatima potrošile oko 5,5 milijuna kuna, a prvog dana kampanje na oglašavanje u svim medijima potrošile su oko 2,5 milijuna kuna.

19.11.2011.
15:40
PIXSELL
VOYO logo

Prema okvirnoj analizi troškova koju je za TIH i GONG načinila agencija Promocija plusHDZ je u pretkampanji, od 17. listopada do 16. studenog, na oglašavanje utrošio 2.024.799 kuna, a slijedi ga Kukuriku koalicija s utrošenih 1.832.000 kuna, dok su ostale stranke na oglašavanje izdvojili manje od pola milijuna kuna.

Prvog dana kampanje, 17. studenoga, HDZ je na oglašavanje potrošio 1.551.720 kuna, Kukuriku koalicija 801.420 kuna, a slijede HSS s 60.469 kuna, HSLS s 5.500 kuna te drugi, rečeno je na konferenciji za novinare GONG-a i TIH-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić kazao je da će po završetku izborne kampanje usporediti rezultate sa službenim izvješćima stranaka.

GONG i TIH su ujedno pozvali političke stranke, nositelje lista i kandidate da u službenoj izbornoj promidžbi poštuju sve odredbe Zakona o financiranju političkih aktivnosti i predizbornih kampanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tom smislu, kazao je Zelić, trebali bi voditi računa da do 26. studenoga dostave Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) preliminarna financijska izvješća o primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe, a do 28. studenog ih objave na svojim internetskim stranicama.

Također bi konačna izvješća trebali objaviti u roku od 15 dana od objave službenih rezultata, a u roku od 30 dana od izbora i financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe s podacima o ostvarenim prihodima, izvorima financiranja te o izvršenim troškovima.

GONG i TIH podsjećaju da izvješća moraju biti detaljna, posebno sadržavati iznose i vrstu troškova oglašavanja i trajanje oglašavanja. Potrebno je, smatraju, objaviti kao donaciju i iznos ostvarenog popusta za medijsko oglašavanje izborne promidžbe - popust po vrsti medija ili oglašavanja i trajanju oglašavanja.

Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i poštenog osvajanja vlasti, što su pokazali slučajevi na parlamentarnim izborima 2007., poručili su predstavnici GONG-a i TIH-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo