STRANE AGENCIJE O IZBORIMA U HRVATSKOJ: /

'Jedna od nasiromašnijih EU članica, a kampanja se nije bavila izazovima za zemlju'

Image

'Predsjednička dužnost uglavnom je ceremonijalna u Hrvatskoj, no pobjeda kandidata HDZ-a ili SDP-a poslat će snažnu poruku u pripremama za parlamentarne izbore 2020.

22.12.2019.
19:08
VOYO logo

Svjetske i regionalne novinske agencije izvijestile su u nedjelju o predsjedničkim izborima u Hrvatskoj, ističući veći odziv birača u odnosu na izbore prije pet godina.

Odziv od 15,75 posto birača do 11,30 među 3,85 milijuna upisanih birača, porast je u odnosu na 13,2 posto prije pet godina, piše njemačka agencija dpa pozivajući se na DIP. Dodaje da se "danas natječe 11 kandidata, tada ih je bilo samo četiri".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Image

ČEKAJU SE PRVI REZULTATI: Pogledajte kakva je atmosfera u izbornom stožeru Zorana Milanovića

Image

ČEKAJU SE PRVI REZULTATI: Pogledajte kakva je atmosfera u izbornom stožeru Zorana Milanovića

'Predsjednički izbori bi mogli oslabiti konzervativce na vlasti nekoliko dana prije preuzimanja predsjedanja Vijećem Europske unije'

"Predsjednička dužnost uglavnom je ceremonijalna u Hrvatskoj, no pobjeda kandidata HDZ-a ili SDP-a poslat će snažnu poruku u pripremama za parlamentarne izbore 2020., jer te dvije stranke dominiraju hrvatskom političkom scenom", ocjenjuje njemačka novinska agencija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

22.12.2019., Cakovec- Gradjani biraju predsjednika Republike Hrvatske. Photo: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Predsjednički izbori bi mogli oslabiti konzervativce na vlasti nekoliko dana prije preuzimanja predsjedanja Vijećem Europske unije, piše francuska agencija France presse. Navodi da je prva žena predsjednica Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović (51) na toj dužnosti od 2015., i da je "tijekom kampanje lavirala između umjerenih HDZ-ovaca i nacionalističkog krila svoje stranke koja je u iskušenju da glasa za Miroslava Škoru", a za svoj posljednji predizborni skup izabrala je grad heroj Vukovar.

Kritičari vlade zamjeraju joj organiziranje izbora uči Božića u čemu vide želju da se iskoriste glasovi dijaspore, tradicionalno "prohadezeovski", piše francuska agencija i prenosi izjave mladih birača razočaranih kampanjom fokusiranom na prošlost umjesto na budućnost.

Galerija

'U jednoj od najsiromašnijih članica EU kampanja se rijetko bavila izazovima s kojima je zemlja suočena'

Napominje da Hrvatska i njezini balkanski susjedi proživljavaju egzodus stanovnika koji se ubrzao nakon pristupa zemlje EU 2013. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iseljenici odlaze u potragu za boljim životom u Europi, ali žale se i na korupciju, klijentelizam i lošu kvalitetu javnih usluga", piše AFP i dodaje: "U jednoj od najsiromašnijih članica EU kampanja se rijetko bavila izazovima s kojima je zemlja suočena". AFP napominje i da "analitičari drže da bi poraz Kolinde Grabar-Kitarović zakomplicirao izglede HDZ-a i premijera Andreja Plenkovića na parlamentarnim izborima 2020. godine".

Image

22.12.2019., Zagreb - Izbori za predsjednika Republike Hrvatske Photo: Emica Elvedji/PIXSELL

Usprkos lošem i kišnom vremenu, sto tisuća birača više nego prije pet godina glasalo je prije podne, prenosi srbijanska agencija Tanjug pozivajući se na podatke Državnog izbornog povjerenstva (DIP). Prenosi i podatke o odzivu po gradovima i broju birača s pravom glasa u Hrvatskoj i inozemstvu te navodi da će se u 20 sati objaviti prvi izborni rezultati koji će se temeljiti na uzorku od 15 posto biračkih mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I srbijanska agencija Beta također ističe veću izlaznost birača, kao i slovenska agencija STA. Beta prenosi i da su zabilježena kršenja izborne šutnje u pojedinim medijima, koji objavljuju izjave kandidata i to čine i "sami kandidati koji se oglašavaju putem društvenih mreža". Slovenski STA piše kako će se pitanje novog šefa države riješiti vjerojatno tek u drugom krugu za koji najviše izgleda imaju Kolinda Grabar-Kitarović, Miroslav Škoro i Zoran Milanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo