Zvuči pomalo nevjerojatno, ali u našoj je zemlji i to moguće. Strani turisti za isto razdoblje, u istom hotelu, svoj će odmor platiti jeftinije nego Hrvati!
Usporedili smo cijene smještaja u hotelima i u Istri i Dalmaciji. I tu su razlike velike. Stoga godišnji odmor treba na vrijeme planirati te biti spretan i kreativan. Isto sunce i more, ali po različitim cijenama za strance i domaće. Turistički - kod stranaca jako dobro kotiramo, koliko god mislili da smo skupi.
"Putujem već tri godine i mogu reći da je Hrvatska ekonomski pristupačna zemlja", kazao je Amerikanac Mark, a nadovezao se i njegov sunarodnjak Douglas:
"Cijene u Hrvatskoj nisu presudile tome da dođem. Svakako sam htio doći. Cijene su dobre, jeftinije je nego na drugim mediteranskim mjestima."
Hrvatska se na ulazu u pariški metro reklamira za 399 eura, sedam dana, all inclusive s tri zvjezdice. Zato smo odlučili provjeriti kome je Jadran pristupačniji. Ljetovanje u porečkom hotelu s četiri zvjezdice Francuze će tako stajati 5320 kuna. Isti hotel u istom razdoblju na hrvatskom tržištu je 600 kuna skuplji.
Drastična je razlika u cijenama za Dalmaciju. Pet noćenja u Splitu gosti iz Francuske platili bi 2900 kuna, a domaći turisti za isto razdoblje na Braču platili bi gotovo tri puta skuplje.
"To je stvar PDV-a i poreznog rasterećenja. Nama, kao što sam rekao nije cilj snižavanja cijena da se s tim pojavljujemo na tržištima. Nama je cilj da se na tržištu pojavljujemo s kvalitetom, a da s druge strane Vlada koja je to prepoznala je krenula s rasterećenjem", rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
I dok je strancima ipak jeftinije doći u Hrvatsku na odmor nego domaćim gostima, Hrvati ipak imaju priliku za jeftiniji odmor. Grčka i Turska jeftinije su za 30 posto, a nude i smještaj s četiri ili pet zvjezdica.
Hrvatska se tu teško može utrkivati s, primjerice, Turskom koja čini sve da vrati turiste u svoja odmarališta.
"Mi ne možemo ući u bitku s njima kad govorimo o hotelima ili o privatnom smještaju koji je jednostavna i opći. Mi moramo ići s kvalitetnim i dodatnim ponudama. Rezultat toga je da su svi kvalitetni hoteli ili privatne vile za smještaj je danas odlično popunjen.Što znači da gosti znaju prepoznat kvalitetu i da su tu kvalitetu spremni platit", predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK Boris Žgomba.
To se vidi i prema najavama za ovu sezonu.
"Nema brige za ovu sezonu. Kako zbog blizine, tako i zbog sigurnosti, prirodnih ljepota, kulturbe naštine i slično. Dobro smo pozicionirani, bilježimo rast s naših ključnih emitivnih tržišta. Tako da je nadolazeća sezona sigurna", naglasila je glasnogovornica putničke agencije Nikolina Frklić.