MA, JE LI MOGUĆE? /

Što napraviti kada preplatite vožnju taksijem? Predsjednik ceha prijevoznika: 'Nažalost, apsolutno ništa'

Image
Foto: Ivo Cagalj/Miranda Cikotic/PIXSELL

Turistkinja u Splitu desetominutnu vožnju platila je 634 kune. Za toliko novca mogla je otići i do Šibenika

19.5.2022.
8:00
Ivo Cagalj/Miranda Cikotic/PIXSELL
VOYO logo

Turistička sezona zakucala je na vrata. Turisti su uvelike počeli pristizati u Lijepu Našu. I dok se nadamo da će sa sobom ponijeti samo lijepa iskustva, neki će ipak u svoju domovinu s gorkim okusom u ustima. Jedna od njih mogla bi i biti turistkinja koja je na Facebooku potražila savjet što učiniti nakon što joj je taksist u Splitu umjesto 7.10 funti vožnju od, kako je napisala desetak minuta, naplatio 71 funtu.

Prema srednjem tečaju HNB-a (18. svibnja) jedna funta iznosi 8,94 kune što znači da je nesretna žena umjesto 63 i pol kune vožnju platila 634. Usporedbe radi, sudeći po onome što piše na Uberovoj aplikaciji, vožnja na relaciji Split-Šibenik košta 588 kuna. Dakle, skuplje je platila desetominutnu gradsku vožnju nego li bi izdvojila za 80-ak kilometara koliko dijeli dva dalmatinska grada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Može li i što poduzeti korisnik koji se nađe u takvoj situaciji pitali smo Milivoja Topića, predsjednika Ceha prijevoznika pri Obrtničkoj komori u Splitu.

Image
'BILO JE NOVACA KAO U PRIČI' /

Nikica je u taksiju našao 90.000 kuna i vozio do Dubrovnika da ih vrati: 'Imao sam samo jednu molbu za vlasnika'

Image
'BILO JE NOVACA KAO U PRIČI' /

Nikica je u taksiju našao 90.000 kuna i vozio do Dubrovnika da ih vrati: 'Imao sam samo jednu molbu za vlasnika'

"Ne može. To je žalosno. To je sramotan čin. Nažalost, ti ljudi nisu u mogućnosti napraviti apsolutno ništa. Nikome se žaliti jer je sve bilo legalno i po protokolu. Čovjek je izdao račun za svoju uslugu i to je to", kazuje nam Topić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nevjerojatno, ali istinito.

"Lokalna samouprava i Zakon su tome gospodinu to omogućili. I obrtnička komora i udruženje obrtnika su upozoravali da će se ovo događati. Međutim, u Ministarstvu prometa nisu imali sluha za nas kad smo govorili o problmemima. Oni su odmahivali rukom misleći da govorimo protiv liberalizacije", priča nam Topić referirajući se na liberalizaciju taksi-tržišta u Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu koji je buru javnosti izazvao još 2018. godine.

Dobre prakse, ističe, imaju Njemačka, Austrija pa čak i u susjedna nam Bosna i Hercegovina.

"Lokalna samouprava ondje je propisala maksimalnu cijenu prijevoza. Ako koristite nečiju infrastrukturu onda se ne možete ponašati kao pijani mornar da radite što želite. Čovjek u Austriji plati licencu i njemu ne pada na pamet naplatiti nekome 10 ili 15 eura više jer postoje disciplinske mjere", dodaje Topić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gorivo je poskupjelo pa je bilo za očekivati da će porasti i cijene prijevoza. No, u ovom slučaju nije riječ o poskupljenju već čistom bezobrazluku.

Koliko-toliko, problemu su doskočili u splitskoj zračnoj luci. Naime, cijene usluga taksi prijevoza izvješene su ispred izlaza iz putničkog terminala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Neredi koji su se događali u zračnoj luci, otkad je koncesionirana, dovedeni su u red. To je stvarno drugačija slika za primjer svim ostalim lokalnim samoupravama. Taj model je napravljen i u Trajektnoj luci u Splitu i također besprijekorno funkcionira", kaže Topić.

Sličnu ideju, kaže, htjeli su provesti u djelo i na području grada Splita. Međutim, dodaje Topić, situacija s izborima sve je prolongirala, a slični modeli postoje u Dubrovniku, Novalji i Puli.

Dakle, opelješi li vas taksist i pritom vam izda račun nemate se kome žaliti. Možete samo sjesti i plakati. Stoga, pamet u glavu!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo