Jedan od glavnih sadržaja dobre predsjedničke kampanje su i slogani. Oni pravi su moćni, imaju snagu promjene i pobuđuju emocije. U Sjedinjenim Državama predsjednički slogani postoje od 19. stoljeća, a među najučinkovitijima smatra se slogan Baracka Obame iz 2008. "Yes, we can".
U Hrvatskoj nijedan slogan od 41 kandidata, koliko ih je ukupno sudjelovalo na dosadašnjim predsjedičkim izborima, nije posebno odjeknuo i uglavnom su već zaboravljeni.
Hoće li na ovim izborima biti drukčije?
"Zajedno ćemo u pobjedu - sad ili nikad", slogan je
Miroslava Škore. Zoran Milanović pak želi biti
"predsjednik s karakterom".
A predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović traži
novi mandat "zato što vjeruje u Hrvatsku".
"Kad sam to odabrao, tada mi je još moj živi otac rekao da sam mogao biti predsjednik s kataraktom, mrenom ili kateterom pa sam se opredijelio za karakter", rekao je Zoran Milanović.
Miroslav Škoro slogan je pronašao u svojoj pjesmi: "Nikada, zbog toga jer ako ne napravimo to sada, doći će vrijeme parlamentarnih izbora, smiješi nam se kroz izjave jedna velika koalicija jer je našim političarima najvažnije da su oni na vlasti".
I Škorin i Milanovićev slogan imaju potencijala, smatraju stručnjaci za politički marketing.
"Milanovićev slogan nije loš, problem je isti kao i kod Škorina u tome što se on obraća onima koji bi njega ionako birali", smatra komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić.
"Ovi slogani, trebalo bi ih još dotjerati, da budu poziv na akciju, a oni su na liniji: 'napravimo slogan da bude fora, nije nas briga je li stvarno radi'", kaže komunikcijski stručnjak Krešimir Macan.
Aktualna predsjednica svoj će službeni slogan tek predstaviti, a u stožeru tvrde da je na tragu onome koji krasi njezine stranice.
VEZANE VIJESTI
- Milanović opleo po predsjednici i Škori: 'Njega jutros nisam vidio u svom krevetu. Nije mi smrdjelo...'
- Milanović i Škoro izazvali Grabar-Kitarović na sučeljavanje, stigao im odgovor iz Ureda predsjednice
"Vi morate slogan učiniti poznatim, koristiti ga da ljude privučete, kad se kaže 'zna se', tada u Hrvatskoj svi znaju na što se to odnosi, to je dobar slogan", rekla je Mamić.
U utrku prije pet godina Grabar-Kitarović ušla je sa sloganom "Za bolju Hrvatsku". Macan je tada radio u Stožeru Ive Josipovića koji uz "Pravi put" nije ostao na Pantovčaku.
"Mogu se složiti da nije funkcionirao do kraja, izazov je doći do dobrog slogana. Predsjedničin slogan 'Za bolju Hrvatsku' je izlizan, ali radi", reko je Macan.
Slogane imaju i drugi predsjednički kandidati: Dalija Orešković je 'Predsjednica bez maske', Dejan Kovač je za 'Hrvatsku budućnosti', Ante Simonić 'Za Hrvatsku, dostojanstveno'. Europarlamentarac Mislav Kolakušić aktivan je na društvenim mrežama, a za tjedan dana objavit će i službeno svoju kandidaturu.
U Sjedinjenim Državama tako nešto je nezamislivo. Slogani su kruna kampanje pa je tako američki predsjednik Donald Trump svoj, "Zadržimo Ameriku velikom!", najavio još prošle godine.
U Hrvatskoj slogani dosad nisu bili baš maštoviti. Prvom hrvatskom predsjedniku Franji Tuđmanu nisu ni trebali, izbore je dobivao u prvom krugu.
Naslijedio ga je Stjepan Mesić koji je imao slogan "Bit ću predsjednik svih hrvatskih građana".
Dobitni je to slogan, prava poruka u pravo vrijeme.
"To je bila prva populistička kampanja u Hrvatskoj i pokazatelj kako kampanja može promijeniti sve, Mesić je krenuo od nekih 3-4 posto i došao do predsjedničkog mjesta", rekla je Mamić.
Rat plakatima i sloganima za predsjedničke kandidate tek počinje. Najvažnije će ipak biti međusobno sučeljavanje kandidata, što može promijeniti i gotovo dobivene izbore.
Službena kampanja još nije ni počela, no svaki detalj je važan. Razlika među prvih troje kandidata nije velika, a u tri mjeseca može sve promijeniti.
Komunikacijski stručnjak Jerko Trogrlić, koji je gostovao u RTL-u Danas, vjeruje da nas čeka zanimljiva kampanja.
"Troje je glavnih kandidata, ne mislim da će se netko četvrti priključiti, ali neizvjesno je između njih troje. Što se tiče slogana, nisu nešto kreativni", rekao je Trogrlić.
U najvećim je problemima, smatra Trogrlić, predsjednica: "Mislim da se njezin tim trese svaki put kad treba održati neki govor ili prije bilo kojeg njenog javnog nastupa".
Milanovićev "karakter" ima i pozitivnu i negativnu stranu.
"Zeznuto je jer znamo o kakvom se karakteru radi, no s druge strane je to pošteno jer znamo da nas Zoran Milanović ne vara. On daje to što je, samo je pitanje je li to dovoljno za 50 posto plus jedan glas", rekao je Trogrlić.
"Škoro je možda jedini koji je nepoznat kao političar iako je imao u povijesti političku ulogu. Njega ljudi pamte kao pjevača ili kao nekoga iz šoua. Došao je s ozbiljnim porukama, jedini je dosad predstavio svoj program. Usmjerio se i sa svojim sloganom koji je tekst pjesme koja izaziva pozitivne emocije kod velikog dijela birača kojima se on obraća", kazao je Trogrlić.