Nakon što su HZZO i Ministarstvo zdravstva otvorili mail adresu 'zovem doktora' za pritužbe pacijenata na rad obiteljskih liječnika - stigli su prvi prigovori. Iako se ovime želi pomoći pacijentima u ostvarivanju prava na zdravstvenu skrb, razočarani obiteljski liječnici poručuju - HZZO traži žrtvu za svoj nerad.
Nadljudski napori
I tako u jednoj ordinaciji obrade gotovo 150 pacijenata u jednom
danu, tu su još i e-mail poruke, ali i oni koji pregled trebaju u
ordinaciji.
''To su užasne brojke, to su nadljudski napori da bi se
odgovorili na poruke, Vibere, Whatsappove. Odgovaram prije i
poslije posla, ovisno u kojoj sam smjeni. Moram zanemariti
obitelj, kako bi sve stigla i da mogu držati sve pod kontrolom
jer nije lako s 2 tisuće pacijenata'', kazala je Davorka
Došen Mrak, liječnica obiteljske medicine.
Kako raste broj Covid pozitivnih, raste i opseg njihova posla, tu
su još dežurstva u COVID ambulantama, uzimanje briseva i hvatanje
kontakata. Zato su, kažu, razočarani uspostavom e-mail adrese na
koju se pacijenti nezadovoljni njihovim radom mogu žaliti HZZO-u.
''Mi smo zgranuti razinom komunikacije, u jeku pandemije, naše pacijente kojima bismo mi trebali biti pomoć, se poziva da nas prijavljuju - strašno. Dolazi gripa, sve druge respiratorne bolesti po zimi su učestalije, očekuje nas i cijepljenje protiv COVID-a to će isto biti delegirano nama, treba nam ohrabrenje i pomoć u organizaciji posla, a ne stalna kritika'', rekla je Nataša Ban Toskić, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine.
238 pritužbi
U prva 24 sata koliko je mail adresa u funkciji, HZZO je zaprimio 238 pritužbi, od čega je valjanih sa svim potrebnim osobnim podacima i podacima o liječniku 39. Većinom se građani žale na nemogućnost uspostavljanja kontakta s izabranim doktorom obiteljske medicine, te zbog toga na otežanu dostupnost zdravstvene zaštite, kao i na lošu organizaciju rada pojedinih domova zdravlja i ostalih ugovornih ordinacija.
Poručuju kontrola je krenula odmah, a među pritužbama bilo je i pohvala.
''Poteškoća bude malo, ali malo sačekaš na telefonu i bez
problema dobiješ sve što treba, nikakvih problema nema'',
prokomentirao je Radoslav iz Zagreba.
Liječnici poručuju da je potrebno smanjiti pritisak
administracije i konačno u funkciju staviti e-zdravstvo jer njih
je premalo, a opseg posla raste.