"Cijela Hrvatska, zajedno sa svim medijima, ovih dana mahnito broji turističke dolaske i prolaske, ulaske i izlaske, spavanja i buđenja, uspoređuju se rezultati ove i one sezone, uglavnom niti jedna druga djelatnost u Hrvatskoj ne izaziva takvo zanimanje javnosti kao turizam", primijetio je Zoran Šprajc u svom komentaru ove turističke sezone, pišu Vijesti.hr. Prema Šprajcu, razlog takvoj zanimaciji vjerojatno je zato što je to najlakše zarađen novac i što od tako zarađenog novca de facto živi cijela Hrvatska.
Turizam kao slika i prilika Hrvatske
I dok su se svi digli na noge zbog neke "srpanjske rupe" u kojoj je zabilježeno tri posto manje noćenja nego lani, nakon što je kapacitet privatnog smještaja povećan za 200.000, pri tome se nitko nije uznemirio što se splitska kanalizacija ulijeva u more 600 metara od plaže na Bačvicama, što je mahnita apartmanizacija gotovo potpuno uništila obalu i što je hrvatski turizam "slika i prilika Hrvatske koja ne zna što hoće, kamo ide i zašto ide".
Turistička kuknjava
"Pa je sad počela turistička kuknjava o tome kako nismo konkurentni, kako su kroasani skupi, kako su ćevapi loši, kako su porezi visoki, a domaćini bahati što je sve skupa besmislica jer Hrvatskoj bi realno trebao pad turizma ne od tri posto, nego od trideset posto da se nešto promijeni", kaže Šprajc i dodaje: "tako da bez brige, i na kraju ove sezone svi će brojiti novac dok god turisti dolaze kao ovce ali eto, novaca i ovaca nikad dosta."