Medijsko izvještavanje ima ključnu ulogu u kreiranju slike koju javnost ima o poduzetnicima. Kroz naslove, tonalitet i sadržaj članaka, mediji često utječu na percepciju ovih poslovnih lidera. U svijetu gdje je medijska prisutnost od suštinskog značaja, važno je razumjeti dublji utjecaj novinarstva i medija na percepciju poduzetnika, dok je medijsko izvještavanje o poduzetnicima ključno u oblikovanju percepcije javnosti o njima, a sam utjecaj politike je nesumnjiv, javlja Riportal.
Kako bi shvatili utjecaj medija na percepciju poduzetnika, svoja su iskustva na Weekend Media Festivalu podijelili Zoran Turković, 24 sata, chief executive officer, Aleksandar Stanković, voditelj i autor, Zoran Šprajc, RTL, urednik i voditelj, Hrvoje Bujas, predsjednik UGP-a i poduzetnik te Tihomir Ladišić, N1, direktor vijesti i programa na panelu Kontroverzni poduzetnik powered by UGP pod moderatorskom palicom Petra Štefanića, novinara i poduzetnika čime su načete škakljive teme koje su napunile cijelu dvoranu.
Bio je to jedan od zanimljivijih, žešćih i duhovitijih panela trećeg dana Festivala u Rovinju u dvorani Vikendica.
16. Weekendmedia festival
'Kontroverzna poduzetnica može biti i neka dama...'
"Sintagma 'kontroverzni poduzetnik u medijskom prostoru vrijedi od 90-ih ali se zasluženo održala do danas. Mi mediji smo smislili tu kovanicu po načelu 'da nešto kažemo a da nam ne uđe. Netko se, svi znamo, bavi nečim čime ne bi smio, ali eto ima i neki legalan biznis pa je taj netko - kontroverzni poduzetnik. Kontroverzna poduzetnica može biti i na primjer neka dama koja ima organizirani biznis pa šalje mlade djevojke po jahtama za zabavu. I ona je za medije kontroverzna poduzetnica jer, eto ima neki legalan biznis, 'a ne bi se šteli ni zamjeriti'. Jer, eto, možda će i nama baš te usluge jednom zatrebati", s velikom dozom ironije i humora temu je načeo RTL-ov Zoran Šprajc.
Rasprava je u jednom trneutku (s)krenula i u samokritičke vode jer se većina sudonika panela složila s etrički upitnim uplivom državnih marketinških ulaganja u medije.
"Nije jednako reklame i oglase objavljivati ako ih naruči privatna firma ili država kroz svoje institucije i ministarstva. Konzum, Lidl ili neki slični subjektu kroz oglašavanje u medijima žele prodati svoje proizvode državi, dok recimo država kroz plaćeno oglašavanje, recimo HEP-a, taj isti mediji nastoji - kupiti", primijetio je Zoran Šprajc.
Hrvoje Bujas
'Vi onda niste poduzetnica'
U jednom trenutku ove zanimljive rasprave pod povećalo je došla terminološka i značenjska razlika između pojmova 'poduzetnik' i 'gospodarstvenik', pri čemu Hrvoje Bujas iz Glasa poduzetnika nije bio nimalo naklonjen svima koji potpadaju pod pojam 'gospodarstvenika', smatrajući tu kategoriju i njihov poslovni model umrežen s državom privilegiranim u odnosu na nekontrolirano korištenje javnog novca.
Na samom kraju rasprave, iz publike se pitanjem javila istarska poduzetnica s višedesetljetnim stažem u poslovima na uređivanju prometnica i kružnih križanja u Istri. Nezadovoljna Bujasovom kritikom Hrvatske gospodarske komore i drugih državnih institucija, spočitnula je predsjedniku Glasa poduzetnika takav stav. Na Bujasovo pitanje "Čime se vi bavite i tko vam je naručitelj poslova", poduzetnica mu je odgovorila - gradovi i općine. "Vi onda niste podizetnica", oštro joj je odgovorio Bujas što je izazvalo i pljesak i kritike pa se o finalu panela 'Kontroverzni poduzetnik' raspravljalo i nakon završetka.