Danas su za marketing itekako važni influenseri - o čemu smo proteklih dana puno čuli. I restorane i frizeraje i odjeću reklamiraju ljudi koji na društvenim mrežama imaju vojsku pratitelja. Evo tko je u tome kod nas najuspješniji.
Milijuni pratitelja
Jelena Perić prva je uspjela doći do milijun pratitelja. Zovu ju hrvatskom Kim Kardashian, djevojka je vizažistica, snima beauty tutoriale, cure uči kako se šminkati. Make up je proslavio i Amaedu Muše, video uratke ove Splićanke gleda nevjerojatnih milijun i 235 000 ljudi. I ona je vizažistica i beauty i fashion blogerica.
Malo je drukčiji sadržaj na instagramu Elle
Dvornik koju prati pola milijuna ljudi, ona se bavi i
putovanjima i djecom i obitelji. Iznimno je uspješna Izabelle
Rakonić, koja se uglavnom bavi odjećom i putovanjima, na radost
400 000 ljudi.
Sonja Kovač ima sljedbu od gotovo pola milijuna,
također se bavi modom, i putovanjima, a sama sebe zove digitalnom
poduzetnicom.
''Digitalni poduzetnik je osoba koja stvara kreativni sadržaj koji na određeni način kroz određenu nišu plasira na društvene mreže. Određena niša je primjerice putovanje, moda ili kozmetika'', kaže Sonja Kovač.
Svi ovih dana pričaju o influenserima, ali svejedno se stječe dojam kako neki ljudi zapravo slabo razumiju kako to funkcionira.
''I ja sam tog dojma. U svemu tome ima više faktora, jedan je generacijski jaz, tu je i nedovoljna informiranost jer je lakše mrziti nešto kada ne znaš o čemu se zapravo radi. Ljudi žele znati da li je to legitiman posao i da li su plaćeni porezi. Ljudima je jako teško shvatiti da samo jedna osoba stoji iza svega toga i da jedna osoba radi toliko posla'', objasnila je Kovač.
Influenserica je pojasnila kako većinom brendovi prilaze influenserima, pogotovo nakon što se dođe do nekog značajnijeg statusa. Brandovi ili individualno ili kroz agencije šalju ponude za neku suradnju.
''Oni traže od nas da stvorimo cijeli neki koncept kako bi mi predložili cijelu suradnju jer zapravo mi stvaramo cijeli taj kreativni sadržaj'', pojasnila je Kovač.
Postoje ljudi koji influenserima pomažu. Sanja Kovač kaže kako si u početku nitko ne može priuštiti da ima ni zaposlene ni pomagače, uvijek uskaču prijatelji i rodbina. No ona danas ima registriran obrt i ima vanjske suradnike.
''Nadam se u skorije vrijeme da će biti zaposlenih jer za to treba doći do određenog nivoa'', rekla je influenserica.
Skupa oprema
U početku je sama radila i fotografije i obradu videa i cijeli sadržaj.
''Nekada moraš biti turistički vodič sam sebi. Sva putovanja, sve aviokarte i cijela scenografija. Jako puno se mora ulagati u opremu s kojom snimaš i slikaš. A osim kreative, tu je i poduzetnički dio. Zaista se mora znati sve o svom poslovanju'', pojasnila je Kovač.
Naglasila je kako je važno imati dobru komunikaciju i profesionalnost.
''Kod nas je popularno vidjeti samo krajnji rezultat i nitko se ne pita šta stoji iza toga. To je normalno. Ako ne znaš nešto o tome i ne zamaraš se s time, ali vidim u zadnje vrijeme se ljudi dosta zamaraju ovime. Ima puno posla, ali lijepa stvar je što ti sam možeš svoje vrijeme organizirati'', kazala je.
Najteži dio svega je doći do velikog broja pratitelja. Kovač tvrdi da oni koji su krenuli ranije imaju veću mogućnost i više su pratitelja mogli skupiti. Tvrdi da su njezine prijateljice, koje se vani bave istim poslom, puno više plaćene.
''To je unosan posao i ništa to nije što se ne zna'', tvrdi.
Drugi brandovi s kojim osoba radi preporučaju ga dalje. Rekla je kako ju nije uvrijedilo što neki misle da je biti influencer besposličarenje.
''Živimo u svijetu gdje svatko ima pravo reći svoje mišljenje. Možete pratiti nekog tko vam se sviđa ili ga ne pratiti. Ja ne zamjeram nikome'', zaključila je.