Trendovi koje diktira suvremena tehnologija vidljivi su u svakom aspektu života, a u posljednje vrijeme oni se očituju i u osuvremenjivanju rada lokalnih uprava i samouprava. Upravo je digitalizacija najefikasniji način kojim se ubrzava i pojednostavljuje poslovanje gradova. Stanovnicima se omogućava da većinu administrativnih procesa odrade iz udobnosti vlastitoga doma, a te je pogodnosti prepoznala i pregradska Gradska uprava. Naime, Grad Pregrada za svoje je sugrađane u veljači pokrenuo online platformu Otvoreni grad.
Prema riječima Marka Vešligaja, gradonačelnika Pregrade, tom je platformom u svakom trenutku građanima omogućeno vrlo jednostavno i cjelovito sudjelovanje u primjerice, kreiranju gradskog proračuna. Također, još jedna od prednosti koju imaju građani jest izravan uvid u stanje računa i obveza prema Gradu, kao i mogućnost praćenja procesa obrade predanih dokumenata i zahtjeva, uz unos obrazaca i potrebnih privitaka u potpunosti digitalnim putem.
Prebacivanje u virtualni prostor
“Kako bismo našim sugrađankama i sugrađanima omogućili što transparentnije, brže i učinkovitije sudjelovanje u gradskim aktivnostima, veliki smo dio naših poslova prebacili u virtualni prostor. Pregračanima je upravo iz tog razloga na platformi Otvoreni grad dostupno čak sedam online usluga. Svaki stanovnik Pregrade od Grada može zatražiti potrebne podatke za prijavu na platformu i putem nje u svakom trenutku i s bilo kojeg uređaja koji je povezan na internet, pratiti, između ostalog, i na što se troši novac iz proračuna. Upravo takav, kontinuirani rad na podizanju razine transparentnosti kada je u pitanju rad Gradske uprave, vidimo kao način da ostvarimo i što kvalitetniju komunikaciju i odnos s našim sugrađanima”, objasnio je Vešligaj.
O tome koliko je digitalizacija, a koja u prvome redu naglasak stavlja na poboljšanje kvalitete života građana, važna u razvoju lokalnih zajednica, govori i podatak da se održavaju i izbori za nagradu Smart City. Grad Pregrada prošle je godine ušao u top pet malih pametnih gradova u RH.
'Smart City'
“Neprestano ulažemo u razvoj Pregrade i iznimno smo ponosni što je naš grad već ranije prepoznat kao Smart City. Radimo na tehnološkom osvješćivanju zajednice i maksimalnoj implementaciji svih prednosti koje nam ona omogućuje. Potreba za što bržom primjenom digitalizacije na svim područjima života posebno se važnom pokazala tijekom pandemije virusa SARS-CoV-2. U trenucima kada je potrebno paziti na broj osoba prisutnih u zatvorenom prostoru, a što su, naravno, i prostorije javne i lokalne uprave, mogućnost izvršavanja procesa iz vlastitog doma od iznimne je važnosti za zaštitu svih nas”, istaknuo je gradonačelnik, zadovoljno dodajući kako se broj korisnika platforme iz dana u dan povećava.
Na platformi Otvoreni grad Pregrada dostupne su usluge iProračun, koja omogućava uvid u proračun, a mojProračun nudi sudjelovanje u njegovom kreiranju. iTransparentnost je usluga koja daje pregled postupaka i ugovora nabave roba ili usluga dok Sustav informiranja građana (SIG) pruža uvid u obradu predmeta građana u svakom trenutku. Digitalnim obrascima omogućen je unos željenih obrazaca, a svi komunalni problemi u Pregradi mogu se prijaviti putem aplikacije Na dlanu. Uslugom Financijske kartice omogućeno je praćenje svih potrebnih informacija o izdanim računima i informacijama za njihovo plaćanje, čime se olakšava provođenje financijskih transakcija prema gradu.
Vešligaj je dodao kako će se platformi, koju je tvrtka Libusoft Cicom d.o.o. prilagodila upravo za stanovnike Pregrade, kroz naredni period, moći pristupati i putem Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS).