Veliko slavlje u riječkom brodogradilištu 3. maj jer isporučen je prvi brod nakon pune tri godine. To znači i vraćanje državnog jamstva i kredita kojim je građen brod, kao i dio kredita koji su imali za pokretanje proizvodnje. Direktor i radnici škvera nisu krili emocije.
'Bilo je gusto'
Škver je bio na rubu provalije, posla i novca ni za lijek, a onda
je uskočila država. 3. maj je spašen, a danas su kanadskom
naručitelju predali brod.
„Bilo je jako, jako gusto, evo rezultat je jedan impresivan brod,
vrhunska tehnologija i umijeće brodogradnje, 10 mjeseci
požrtvovanja, 1100 ljudi je ginulo na ovom brodu“, izjavio je
Dalibor Čupković, radnik Brodogradilišta 3.
maj.
Radilo se subotom, nedjeljom, dan, noć i uspjeli su. Gradnja 733
bila je otkazana u jesen 2018., ali lani je 3. maj je potpisao
novi ugovor o dovršetku, za što je Vlada dala državno
jamstvo.
„Svi škverani ovo danas i s emocijama proživljavaju i možemo svi
reć da smo dio jednog takvog ogromnog mozaika, ipak jedan dio
svega toga, hvala svima koji su nam pomogli“, kazao je
Predrag Knežević, radnik Brodogradilišta 3. maj.
Isplativost industrije
Kažu, osobito premijeru čija je Vlada jamčila s 26 milijuna eura
što se isplatilo jer je brod završen u roku.
„Vlada Republike Hrvatske će na tragu ovoga uspješnog projekta
nastaviti davati podršku 3. maju i drugim hrvatskim
brodogradilištima, ali pod ovim okolnostima koje ovakve brodove i
ovakvu brodograđevnu industriju čine isplativom“, rekao je
Andrej Plenković, predsjednik Vlade.
Ali nikako na štetu državnoga proračuna! 800 trećemajaca i 250
kooperanata uložilo je svoj rad, trud i znanje u izgradnju broda
čije ime znači neustrašiv.
„Evo moram reć, suze mi naviru, proveo sam 39. godinu ovdje
u brodogradilištu i ovo mi je možda jedan od najljepših trenutaka
u mojoj karijeri“, izjavio je Edi Kučan,
direktor Brodogradilišta 3. maj.
Samoiskrcavajući brod za rasuti teret plovit će velikim jezerima,
a naručitelj ne skriva riječi hvale za riječke brodograđevne
znalce.
„Bavim se brodogradnjom 46 godina i mogu vam reći da je ovo, što
se tiče komunikacije i suradnje, najbolji projekt na kojemu sam
ikada radio“, kazao je Robert Houston, direktor
Algome za posebne projekte.
Uz himne i zamjenu državnih zastava brod je predan. Prvi nakon
tri godine. To i dogovoreni novi poslovi, dokaz su da je gradnja
brodova u Rijeci održiva.