Slaba prodaja automobila državu 'koštala' 40 mil. kn

Čini se da su Hrvati zbog krize odustali od kupovine novih automobila. U siječnju ove godine prodano je tek 2.601 novo osobno vozilo, što je 37,5% manje nego u istom razdoblju 2009. godine.

8.2.2010.
11:58
VOYO logo

Navedene podatke prikupila je agencija Promocija plus, a temelje se na broju registracija novih automobila. Još u siječnju 2008. godine, dakle prije udara krize, Hrvati su kupili 7.263 nova automobila, a onda su nakon nekoliko mjeseci postali oprezniji s potrošnjom. U cijeloj 2009. godini u Hrvatskoj je, s početkom krize, prodano 44.891 osobno vozilo, odnosno 49,1% manje nego tijekom 2008. godine.

Podaci pokazuju da je u Hrvatskoj zbog krize došlo do većeg pada prodaje automobila nego u pojedinim europskim zemljama. Naime, dio europskih zemalja kao što su Njemačka i Francuska uvele su poticaje za kupovinu novih automobila, kojima su zapravo štitili vlastitu automobilsku industriju. Poticaji su doista potakli prodaju novih automobila pa je Udruženje proizvođača automobila Europe izvijestilo da je tijekom prosinca u pojedinim europskim zemljama zabilježen značajan rast. Krajem godine prodaja automobila tako je u zapoadnoeuropskim zemljama porasla za više od 30 posto, dok je u novim članicama Europske unije zabilježen pad od 16,7 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premda Hrvatska nema vlastitu automobilsku industriju koju bi štitila poticajima, ipak gubi na svakom padu prodaje novih automobila, piše Jutarnji list. Naime, prosječna porezna davanja na ime posebnog poreza i PDV-a iznose između 20 i 30.000 kuna po prosječnom automobilu od oko 15.000 eura koje uglavnom kupuju Hrvati.

Da su građani u siječnju ove godine kupili barem isti broj novih automobila kao i lani, država bi na ime poreznih davanja dobila oko 40 milijuna kuna više u proračun.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, u siječnju 2010. najviše novih automobila prodao je Volkswagen, dok je od modela najprodavanija Opel Astra. Kada je riječ o regijama najviše novih automobila prodano je u Zagrebu i okolici, zatim u Primorsko-goranskoj županiji te u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo