I Jelena Pavičić Vukičević je shvatila da joj za izbore ne bi loše došao facebook, pa je prije 2 tjedna otvorila profil, koji sada prati 1300 ljudi. Milan Bandić je recimo imao 39 000, ali čovjeku koji je 20 godina razgovarao s ljudima na cesti, društvene mreže sigurno nisu bile presudne.
Ali sjetite se, za neke su bile. Zahvaljujući vojsci od 160.000 pratitelja, Mislav Kolakušić je odnikuda postao europarlamentarac, sljedba od 120.000 ljudi itekako je glasala za Ivana Pernara, analitičari misle da je Miroslava Škoru facebook doveo do 24 posto na predsjedničkim izborima. I ovih izbora, Škoro je rekorder, ima pratitelja kao Rijeka stanovnika.
Mnogi se pitaju i ljudi koji vole moje pjesme, mene kao glazbenika i oni koji me podržavaju u političkoj karijeri, zašto nisam do sada imao profile na društvenim mrežama?
Od početka facea, instagram, twitter, tu sam ja, volim biti tamo gdje su ljudi, osjećam se dobro među ljudima.
Od kraljeva društvenih mreža do onih koji još uvijek smatraju da im nisu toliko nužne, ali svi dobro znaju da i u virtualnom svijetu žive potencijalni birači.
"Puno je lakše onima koji su prepoznatim licima prepoznatljivi, oni koji brane poziciju gradonačelnice koji već koriste službene stranice i kanale, a obvezno je onima koji idu prvi put i nova su lica", kaže politički analitičar Krešimir Macan.
"Pobjednik je onaj koji uz poprilično malu cijenu oglasa uspije pronaći kvalitetnu poruku i pošalje je svojim građanima. Izbori se ne mogu dobiti putem društvenih mreža, ali se u današnje vrijeme ne mogu ni voditi bez društvenih mreža", dodaje komunikacijski stručnjak Petar Tanta.
A evo kakav je društveno-mrežni rejting kandidata. U utrci za Zagreb apsolutni rekorder je Miroslav Škoro sa 145 tisuća fanova na Facebooku, Anku Mrak Taritaš prati 22 tisuće virtualnih pratitelja, Joška Klisovića prati nešto manje od 7 tisuća ljudi, a glavnog favorita po anketama Tomislava Tomaševića ni 6 tisuća, HDZ-ovog kandidata Davora Filipovića prati 1.600 osoba, a aktualnu gradonačelnicu, novopečenu kandidatkinju koja je prije dva tjedna otvorila profil Jelenu Pavičić Vukičević prati zasad 1400 fanova.
Utrka bila virtualna ili ne, tek se zahuktava...
"Nikad nije kasno. Mislim da nas je prošla godina naučila da puno toga moramo prebaciti na digitalnu platformu. Mislim da ćemo cijelu kampanju morati voditi digitalno i društvene mreže su dobrodošle", jasno će kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba Jelena Pavičić Vukičević.
Dobrodošlo je i biti svoj i pokazati i ležerniju stranu na društvenim mrežama, kaže još jedna kandidatkinja za Zagreb, Anka Mrak Taritaš.
"Na društvenim mrežama možete pokazati kakvi ste, našaliti se na svoj račun, možete se našaliti na tuđi račun, možete pokazati i vedriju sliku i to treba tako doživljati i i maksimalno koristiti društvene mreže što ćemo mi i činiti", jasno će.
U Rijeci je apsolutni fejs rekorder kandidat MOST-a Marin Miletić koji ima 53 tisuće članova. U Splitu fejs stranicu Željka Keruma prati 23 tisuće ljudi na facebooku.
"Ljudi me nekako pronađu, poistovjete se s mojim porukama koje ja ljudima donosim, sebe kakav jesam i zato imam velike broj mladih, ali i umirovljenika koji se sa mnom mole i druže u grupama", kaže Miletić.
Splitski kandidat Siniša Vuco je do sada nije imao službenu stranicu. Ali samo za RTL Direkt otkriva da će se i to promijeniti.
"Upravo ovih dana će krenuti i službeno na društvene mreže pod imenom Siniša Vuco, HSS, bit će svakojakih aktivnosti. Upravo iz ovih prostorija će biti i domjenak", kazao nam je.
A HDZ-ov kandidat za Zagreb Davor Filipović možda nema ni približno najviše pratitelja, ali dominira društvenim mrežama. Nakon izjava poput one u Direktu.
"Internet to prepoznaje, ulazi u jednu centrifugu i ljudi se s tim šale. To može biti s jedne strane negativno, ali i pozitivno zato jer će dodatno te kandidate prezentirati u jednom šaljivom svjetlu", kaže Tanta.
"Kad ljudi ne znaju za vas dobro je da se o vama priča. Treba to vremenom usmjerit. Ako to ostane samo na memovima to nije dobro i na taj način dobiva na vidljivosti, ali mora se konstruktivnost pretvoriti nešto što ide njemu u korist. Te se kampanje moraju osmišljavati", dodaje Macan.
Osmišljavali su ih godinama najjači virtualni politički igrači u Hrvatskoj. Europarlanetarac Mislav Kolakušić i bivši saborski zastupnik Ivan Pernar stvorili su svojremeno vjerne fanove od stotina tisuća svojih fejs pratitelja, takvu sljedbu kandidati na ovim lokalnim izborima mogu samo priželjkivati.