Škole u Hrvatskoj do početka drugog polugodišta dobit će 91.000 tableta kao tehnološku podršku izvođenju nastave za razrede koji od ove godine uvode reformu, rečeno je u utorak u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Isporuka 91.641 tableta počinje 16. prosinca, a novac za njih, riječ je o 101,2 milijuna kuna s PDV-om, odobren je iz Europskog socijalnog fonda. Nabavu je proveo Središnji državni ured za javnu nabavu.
"Ovo je važan korak u digitalnoj transformaciji škola čime će se pridonijeti dinamici nastave i motivaciji učenika", kazala je ministrica Blaženka Divjak na konferenciji za novinare na kojoj su dobavljači predstavili tablete, a nakladnici na njima nastavne sadržaje.
Divjak je kazala da je tehnologija podrška pedagogiji i metodici, a ne sama sebi svrha, te iznijela podatke istraživanja među učenicima koji su proteklu godinu polazili jednu od 74 eksperimentalne škole, a koji vole digitalnu tehnologiju. "Ti podaci pokazuju da se 75 posto učenika voli koristiti računalima u nastavi, 87 posto izjavilo je da se računalima služi s lakoćom, a 80 posto njih koristi podatke za učenje koje pronalazi na internetu", kazala je Divjak.
Podaci iz eksperimentalnih škola su dobri, potvrdila je ministrica Divjak i dodala da će svaki učenik u 5. i 7. razredu , koji frontalno uvode reformu, dobiti tablet koji će moći nositi kući. Podsjetila je da je prošle godine nabavljeno 8400 tableta za eksperimentalne škole te da su prije toga škole dobile računala i projektore.
U dvije sljedeće godine nabave će se ponoviti tako da će svi učenici dobiti tablete kako budu ulazili u reformu, kazala je.
Predstavnik tvrtke S&T Hrvatska napomenuo je da tableti imaju zaštitni oklop i zaštitu od oštećenja pri padu, da su veličine udžbenika, da imaju mogućnost povezivanja s internetom i veliki prostor za pohranu podataka.
Predstavnici triju najvećih školskih nakladnika - Alfa, Profil, Školska knjiga – prezentirali su sadržaje koji se mogu prikazati na tabletima i kazali da udžbenici služe kao platforma za digitalne sadržaje. Ti sadržaji imaju različit način aktivacije i prilagodbu prema potrebama učenika, od onih s teškoćama ili npr. disleksijom do onih koji hoće znati više.
"Nastavnici imaju pripremljene sadržaje za izvođenje nastave, a svi oblici učenja su slični igri kako bi ih motivirali. Učenje će biti zanimljivije nego što je ikad do sada bilo", rekli su.