Tehnička škola Sisak posljednjih je dana zatrpana pozivima roditelja koji zovu iz cijele Hrvatske zbog djece koja su zainteresirana za nedavno predstavljeni program u toj školi - tehničar za razvoj videoigara.
"Jedna je majka imala ideju ispisati svog sina iz trećeg razreda srednje i upisati ga u prvi razred naše škole. Interes je golem, a mi u iduću školsku godinu primamo jedan razred s 24 učenika. Vjerujem da ćemo uspjeti privući najbolje učenike iz naše županije, ali i šire", rekao je za Novac ravnatelj Tehničke škole Sisak, Davor Malović.
Ovaj je program privukao posebnu pozornost, pogotovo zbog činjenice da ostale strukovne škole u Hrvatskoj nemaju mnogo novih strukovnih kurikuluma.
Pitanje je zašto je ponuda ovog programa stigla tek sad.
Praktikumi namijenjeni gaming industriji
"Ne bismo ga ni mi imali da Županija nije krenula u cijeli projekt. Poznato je da smo mi postali regionalni centar kompetentnosti i da smo dobili jako velika europska sredstva. Time ćemo opremiti nekoliko praktikuma koji će biti namijenjeni gaming industriji", ispričao je ravnatelj.
U sklopu provedbe programa bit će napravljeni i profesionalni audio i video studio, dostupna će biti kamera za snimanje pokreta, vrhunska gaming računala, VR naočale i gaming fotelje. Radi se o ulaganju vrijednom barem nekoliko milijuna kuna.
Kurikulum za novi program osmislili su stručnjaci iz Simore, razvojne agencije Sisačko-moslavačke županije, koji provode i edukaciju nastavnika. U prvom razredu učenici će imati predmete: osnove programiranja, osnove računala, grafika u videoigrama, teorija razvoja videoigara, dok u drugome razredu prelaze na predmete kao što su operacijski sustavi, osnove elektrotehnike, uvod u računalne mreže, metode i tehnike izrade grafičkih elemenata u videoigrama, projektiranje i timska kolaboracija.
Posljednje dvije godine školovanja bit će posvećene naprednim tehnikama razvoja videoigara, 3D modeliranju, teksturiranju i animiranju, projektnom razvoju videoigara, digitalnoj logici, proizvodnji kompetitivnih videoigara, vizualnim efektima u videoigrama te marketingu i monetizaciji videoigara.
20 predmeta u pet modula
Kroz četiri godine školovanja program nudi ukupno 20 predmeta povezanih s gaming industrijom, podijeljenih u pet modula. Od treće godine u ponudi je i šest izbornih predmeta: napredna audio i videoprodukcija, razvoj okoline za izradu videoigara, testiranje korisničkog sustava u videoigrama, pokretanje poslovnog pothvata i međunarodno poslovanje.
Novac piše kako je nakon ovog, u planu još šest srodnih zanimanja, od kojih je jedno i svemirska tehnologija.