Dok vrućine mame na plažu, oprez od sunca, ali i paparazzo žena. Pozvane su dame da fotografiraju bez dozvole i to za potrebe, u najmanju ruku, neobične nagradne igre s društvene mreže.
"Poštovani, otvorili smo službeno nagradnu igru za vaše fotografije s plaže 'onih koje nisu bile kod nas'. Molimo pojedince da se ne naljute. Nije nam cilj nikoga posramiti već motivirati nas ostale i zato shvatite ovo sportski. Naravno, neće se vidjeti lica, a autori fotografija ostat će poznati samo našoj 'redakciji'", glasila je kontroverzna objava na Instagramu jednog zagrebačkog kozmetičkog salona.
Drugim riječima, pratiteljice su zvali da ovjekovječe stražnjice kojima treba tretman u njihovu zagrebačkom salonu.
"Općenito mi je prestrašno, da se žene moraju sramiti svog tijela", rekla je Zagrepčanka Katarina.
"Osobno ne bih voljela da mene netko tako fotografira, još manje bi još nekome to napravila", kazala je Marijana iz Zagreba.
"Ne smatram da je to ok. Osim ako ima dozvolu, onda slikaj i stavljaj gdje god hoćeš", smatra Zagrepčanka Matea.
"Ako vidiš da mi treba neki tretman, dođi do mene. Ej, imam super nešto, mogu ti pomoć. A ne, joj gle ženu kakvu ima guzu, gle", rekla je Antonija iz Zagreba.
Objava je bila kratkog vijeka. Kozmetički salon u srcu Zagreba našao se na meti kritika, a potom su objavu obrisali. Vlasnica kozmetičkog salona ništa nije željela komentirati. No, njihov potez zgrozio je kolege.
"Klijenti su inače jako osjetljivi na neke stvari koje o njima trebamo ili ne trebamo objavljivati, za svaku stvar tražim dozvolu", rekla je Petra Kump iz Udruženja kozmetičara Republike Hrvatske.
Niz pritužbi stigao je i pravobraniteljici za ravnopravnost spolova koja je salonu poslala upozorenje na zakonske odredbe i ustavna načela.
"Smatram da je objava degradirajuća, ponižavajuća i uvredljiva za žene te predstavlja najgrublji oblik objektivizacije žena. Istovremeno narušava i privatnost žena i potiče na uznemiravanja u javnom prostoru", rekla je Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova.
Uz pravobraniteljicu, stručnjaci već godinama upozoravaju da se dijelovi ženskog tijela ne bi smjeli koristiti za reklame.
"Potiče voajerizam, ulazi na vrlo invazivan način u privatan prostor u javnom prostoru. Apsolutno za svaku sudu, a pozitivno je to da su mainstream mediji prepoznali to kao negativnu praksu i da postoji svijest da takav marketing nije poželjan", kazala je sociologinja Suzana Kunac.
Kaže se da je svaka reklama dobra reklama, no - u ovom slučaju - to izgleda ne vrijedi.