SJEĆATE SE BANDIĆEVOG MAESTRALNO PROPALOG 'LJETA NA SAVI'? Projekt se upravo pohvalio osvajanjem nagrade: /

'Nismo se ni prijavili'

Image
Foto: Pixsell

Premda je projekt 'Ljeto na Savi' završio neslavno, osvojio je nagradu za najbolji pezaž i urbani prostor

19.9.2020.
14:29
Pixsell
VOYO logo

Prije godinu dana Zagrepčani su se pitali zašto je gradonačelnik Milan Bandić "ulupao" 13 milijuna kuna na manifestaciju "Ljeto na Savi". Tko god se našao na tom "festivalu", ili je samo bacio oko na fotografije događaja na obali Save, vjerojatno se pitao kome je to namijenjeno. Ako vas sjećanje služi, sjetit ćete se da na tom "festivalu" uglavnom nije bilo nikoga i sve skupa je izgledalo prilično otužno.

Očito je da je "Ljeto na Savi" doživjelo maestralni debakl među građanima, ali ne i u kontekstu "skupljanja" nagrada. Naime, ova manifestacija nagrađena je pobjedničkom nagradom BigSEE. Kako se projekt "Ljeto na Savi" pohvalio na svojoj Facebook stranici, nagradu su odnijelio u kategoriji "Pejzaž i urbani prostor".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ocjenjivački sud BigSEE-a odabrao je projekt kao pobjednika bez ikakve prethodne prijave s naše strane, stoga smo ponosni što im je upravo ovaj projekt privukao pažnju", napisali su na Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NA 'NIŠTA' ULUPANO 13 MILIJUNA KUNA! /

Grad i dalje smatra da je Bandićev projekt uspješan, a razlog je i više nego nadrealan

Image
NA 'NIŠTA' ULUPANO 13 MILIJUNA KUNA! /

Grad i dalje smatra da je Bandićev projekt uspješan, a razlog je i više nego nadrealan

'Sava je javnosti približena kroz eksperimentiranje'

BigSEE je inače platforma koja želi pokazati, kako piše na njihovoj službenoj stranici, da se na jugoistoku Europe može kreativno oblikovati budućnost i svladati izazove koji slijede. Prema onome što navode, nadaju se da će BigSEE postati važan novi poticaj rasta kreativne klase u regiji.

"Naša misija je prepoznati izazove i probleme u regiji te pronaći rješenja za njih kao i pomoć i podrška mladim kreativcima kako bi mogli rasti i svoje potencijale u kreativnoj transformaciji regije". Dakle, stavljaju naglasak na kreativnost, što se osobito odnosi na dizajn na više polja kao što su arhitektura, dizajn interijera, turizam...

Image

09.08.2019., Zagreb - Gradonacelnik Milan Bandic posjetio je manifestaciju Ljeto na Savi u sklopu kojeg je otvoren i bar Kak se sika. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

U objavi na svojoj stranici gdje opisuju što je to "Ljeto na Savi", pišu kako je riječ o "javnom projektu urbanog dizajna" koji za cilj ima "ponovno uvesti obale rijeke Save u svakodnevni život grada". Tema natjecanja bila je "Prilagodljivi grad", pa spominju da se "projekt usredotočio na revitalizaciju 7 km dugog područja rijeke kroz kratkotrajne projekte zbog eksperimentiranja i uključivanja ovog javnog prostora u grad, uz pojačavanje veze istoka i zapada grada kroz rijeku Savu". Kažu da projekt "transformira obale rijeke suptilnim krajobraznim intervencijama i postavlja devet struktura (privremenih paviljonskih skela) s različitim programima koji se mogu mijenjati između mjesta, tijekom različitih godišnjih doba i uz mogućnost demontaže u slučaju podizanja razine vode".

Image
Image

"U ljeto 2019. prva faza projekta provedena je na tri mjesta koja se nalaze oko često korištenih mostova u Zagrebu. Paviljoni skela prve faze izgrađeni su i aktivirani različitim kulturnim i sportskim programima između lipnja i rujna, a kasnije i demontirani prije sezona visokih vodostaja. Tekući se proces vrti oko interaktivne izložbe koja će oblikovati buduće faze projekta uključivom javnom raspravom koja će koristiti učenja iz početne faze. Kao istraživački alat i platforma za prikupljanje ideja, izložba pokušava stvoriti pozornicu za zamagljivanje dizajnerskih odluka između arhitekta i posjetitelja te potaknuti postupak dizajniranja u kojem se budućnost projekta temelji na povratnim informacijama posjetitelja", navodi se na stranici BigSEE-a. "Projekt Sava Aktivnosti tvrtke Openact Architecture ima za cilj približiti rijeku Savu javnosti kroz eksperimentiranje i komunikaciju s korisnicima", napisali su suci BigSEE-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

21.07.2019., Zagreb - Pusti tereni manifestacije Ljeto na Savi uz most Slobode. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL

Iz onoga što se može pročitati na službenoj stranici ove platforme, ne može se točno znati koji su bili kriteriji dodjeljivanja ove nagrade za propali projekt u metropoli. Na kraju teksta, priložene su i fotografije festivala, a ono što jako bode u oči jest posljednja fotografija.

Image

Na toj fotografiji u crno-bijelom štihu vidi se festival na kojem se nalazi hrpa ljudi. Za sve one koji su možda zaboravili, podsjetit ćemo na svakodnevneprizore s "Ljeta na Savi":

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

09.08.2019., Zagreb - Gradonacelnik Milan Bandic posjetio je manifestaciju Ljeto na Savi u sklopu kojeg je otvoren i bar Kak se sika. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Image

09.08.2019., Zagreb - Gradonacelnik Milan Bandic posjetio je manifestaciju Ljeto na Savi u sklopu kojeg je otvoren i bar Kak se sika. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Image

09.08.2019,Zagreb - Skulpture zivotinja napravljene od slame smjestene su na obali Save uz nasip tik do mosta Slobode kako bi ucinile prostor atraktivnijim za posjetioce tzv. Ljeta na Savi. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

Na što je Bandić potrošio 13 milijuna kuna?

U srpnju 2019. u javnost je izašla cifra od 11 milijuna kuna potrošenih na "Ljeto na Savi". Do listopada se saznalo da je ipak iznos veći - ukupno je potrošeno 13 milijuna kuna. Tog ljeta gradonačelnik Bandić je novinarima govorio na konstatacije "da je Ljeto na Savi propalo" odgovario da "ništa nije propalo budući da na Savi nije bilo ništa". Smatrao je da loša posjećenost nije problem pa krenuo s objašnjavanjem zašto su "ulupani" milijuni na propalu manifestaciju:

"Na ono što će za godinu, dvije ili tri profunkcionirati. I vi kada s dečkom počnete hodati, tri mjeseca imate problem, četvrti mjesec se uhodate. Tako i Bundek. Građani su bježali sa Save pa ih sada treba vratiti, a za to treba vremena. Nabolja paralela je vaš dečko i vi. Ili ja i djevojka dok sam bio mali. Bilo je problema, a onda je sve savršeno funkcioniralo. Tako će biti i s ovim projektom."

Image

04.07.2019., Zagreb - Gradonacelnik grada Zagreba Milan Bandic obisao je sa svojim suradnicima lokaciju pored Mosta slobode gdje ce se odrzati manifestacija Ljeto na Savi. Photo: Igor Kralj/PIXSELL

U jesen se ipak saznalo na što se potrošio novac iz gradske blagajne - na montažne paviljone i pješčana igrališta koje je dnevno posjećivao vrlo mali broj ljudi izdvojeno je oko 10 milijuna kuna, zaštitari su dobili 239.000 kuna, dok na najam i čišćenje kemijskih toaleta potrošeno 19.740 kuna. Večernji list je u listopadu 2019. pisao da su paviljoni kao i njihova montaža plaćeni 5,342.803 kune, pješačke staze i putovi, sportska borilišta i pješčanici 3,3 milijuna, za tri priključka električne energije do nasipa izdvojeno je 568.706 kuna, a od većih iznosa, tu je još 1,8 milijuna kuna kojima su plaćeni izvođači na riječnom spektaklu te najam opreme.

K tome, morao se riješiti i problem vode pa su, navodni Večernji list, dva vodomjerna okna i jedan Viktorijin zdenac s odvodnjom plaćeni 50.000 kuna. Tu su i troškovi veleplakata u gradu koji su najavljivali "Ljeto na Savi", a oni su koštali 9.275 kuna. Ukupni troškovi "upravljanja i održavanja", u što su uključeni ranije spomenuti toaleti i zaštitari, iznose 395.440 kuna. Inače, riječ je o cijeni bez PDV-a, što pak znači da je za tekuće troškove izdvojeno skoro 495.000 kuna. Još gradskog novca otišlo je i na stambene kontejnere, ispitivanje buke, vatrogasne aparate, opremu za skupljanje otpada, odvoz miješanog otpada, unajmljivanje koševa za otpatke...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tada su iz Grada poručili da "Ljeto na Savi" nije propala manifestacije jer na Facebooku ima 110.000 lajkova. Kako bismo saznali koji su bili kriteriji dodijeljivanja BigSEE nagrade projektu kojem su se u ljeto 2019. rugali građani metropole, poslali smo upit toj platformi. Njihov odgovor objavit ćemo čim stigne.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo