NAJČUDNIJA GLAZBENA PRIČA /

Siromašni šljaker koji nije imao pojma da je idol milijunima

Image

Sixto Rodriguez bio je talentirani, ali i izuzetno neuspješni kantautor čiji su albumi u Americi prodani u dvoznamenkastom broju primjeraka. Istovremeno, bez da je o tome imao pojma, u Južnoj Africi bio je popularniji od Beatlesa, Stonesa i Elvisa zajedno.

27.4.2013.
12:12
VOYO logo

Stara, uvriježena teorija uvjerava nas kako je stvarnost uvijek mnogo nevjerojatnija i čudnija od bilo kakve mašte ili fikcije, a životna priča američkog folk-rock pjevača SixtaRodrigueza, ovjekovječena u briljantnom, Oscarom nagrađenom dokumentarcu „U potrazi za Sugar Manom“, dokazuje da je ponekad zaista tako.

Sixto Rodriguez bio je talentirani, ali i izuzetno neuspješni kantautor čiji su albumi „Cold Fact“ i „Coming From Reality“ u Americi prodani u dvoznamenkastom broju primjeraka. Suočen sa surovom stvarnošću, odrekao se svojih snova i naredna tri desetljeća živio na rubu siromaštva, radeći natježe fizičke poslove. Istovremeno, bez da je o tome imao pojma, u Južnoj Africi imao je status božanstva, a njegove su ploče bile prodavanije od Beatlesa, Elvisa i Stonesa zajedno. U vrijeme stravičnog, na rasizmu baziranog režima apartheida, njegove su pjesme mladim Južnoafrikancima predstavljale ultimativni izraz bunta i glazbenu pratnju njihovim prosvjednim skupovima, čemu su tadašnje vlasti  odlučile doskočiti objavivši niz lažnih informacija o samoubojstvu koje je Rodriguez počinio na pozornici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Film prati dvojicu njegovih obožavatelja koji odluče konačno doznati istinu o svom najvećem idolu te doživljavaju najveći šok svoga života kada shvate kako uopće nije mrtav, već u bijednoj četvrti Detroita pokušava zaraditi neki dolar. Nakon što ga pronađu, Sixto kreće na turneju po Južnoj Africi te, po prvi puta u životu, do posljednjeg mjesta puni dvorane kapaciteta od nekoliko desetaka tisuća ljudi.

Ovaj prekrasan dokumentarac, koji se nedavno našao i u hrvatskoj distribuciji, postavlja neviđeno mnogo pitanja i preispituje doslovno sve segmente glazbene industrije i bavljenja glazbom općenito. U jednom od najljepših trenutaka „Potrage za Sugar Manom“, Rodriguez pokazuje kako nimalo ne žali zbog svog novca za koji su ga prevarili (od nekoliko milijuna primjeraka prodanih u Južnoj Africi nije vidio ni centa), što potvrđuje i po završetku turneje kada kompletnu zaradu odluči podijeliti prijateljima i obitelji. I danas, kada je sa zakašnjenjem od 30 godina konačno zauzeo pozicije koje zaslužuje još od početka sedamdesetih, i dalje živi u svojoj trošnoj kućici u Detroitu, dokazujući kako zaista postoje oni koji se glazbom bave radi nje same, a ne zbog slave, novca ili bio čega drugog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paralelno s filmom, preslušao sam i jedina dva albuma koja je objavio. Što je najtužnije, u pitanju su zaista fantastične ploče koje spadaju među bolja izdanja sedamdesetih, jedne od glazbeno najbogatijih dekada uopće. Šteta što je to shvatila samo Južna Afrika.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo