ZET je proteklih dana potpisao s tvrtkom Končar sporazum vrijedan 129,9 milijuna kuna o popravcima i održavanju 142 niskopodna tramvaja. Dvogodišnjim sporazumom predviđeno je sklapanje pojedinačnih ugovora za popravak i održavanje tramvaja. No, to je razljutilo jedan od sindikata u ZET-u, Sindikat Zagrebačkog holdinga - ZET Zagreb, čiji predsjednik Dražen Jović tvrdi da je posao ponovno prepušten vanjskoj kompaniji, umjesto radnicima ZET-a, koji, po njegovim riječima imaju kvalitetnije i dugotrajnije iskustvo u servisiranju vozila, piše Večernji.
"O kolikom se nesrazmjeru iskustva, tradicije i kvalitete radi? To je kao da sutra ZET počne sa proizvodnjom bojlera i pri tome si utvara da je svjetski poznati proizvođač bojlera. Kao što ZET nije proizvođač bojlera, tako niti bilo tko drugi u RH jednostavno ne može konkurirati ZET-u u održavanju i servisiranju vozila osim ako se ne prezentiraju javno svi potrebni podaci i izvrše revizije ugovora", stoji u priopćenju sindikata.
Dva primjera bačenog novca
Jović je svoje argumente pokušao dokazati i primjerom čovjeka koji je kupio automobil za 20.000 eura, ali pod uvjetom da proizvođaču plaća jedan euro za svaki prijeđeni kilometar. Ako mjesečno pređe 1000 kilometara, platit će 1000 eura, što znači da bi u 10 godina vozilo vlasnika koštalo 140.000 eura. Jović tvrdi da na takvu pogodbu nitko ne bi pristao.
Potom je izračunao da svaki tramvaj dnevno prijeđe 300 kilometara. Uzeo je da Zagreb ima 100 tramvaja (dakako, ima ih gotovo dvostruko više). Ako je cijena svakog prijeđenog tramvaja jedan euro, ispada da bi na godinu jedan tramvaj koštao 109.500 eura. Za 15 godina, trošak se penje na 1.642.500 eura, a ako se uzme u obzir da ima 100 tramvaja, ukupni trošak je 151.225.000 eura.
"Želimo navesti da smo ovdje za primjer uzeli da je cijena po prijeđenom kilometru jedan euro i govorimo o jednome iznosu za koje smo opet mogli kupiti potpuno nova vozila, a ti novci su otišli", upozoravaju iz sindikata.
'Obična plaća' za godine iskustva
Dodaju da radnici ZET-a popravljaju i održavaju vozila za "običnu plaću", iako nisu definirali što to točno znači. Pitaju se "kako je moguće da su naši radnici dobri da čiste filtere na PGP pretvaračima, a da nisu 'dovoljno dobri' da u cijelosti za 'običnu plaću' preuzmu kompletno održavanje i servisiranje naših vozila nakon isteka garantnog roka?"
Upitao se i zašto građani Zagreba plaćaju "vanjsko održavanje" tramvaja, ako postoje radnici koji to mogu obaviti, po tradiciji i iskustvu, bez premca. Jović je istaknuo da će sindikat nakon Nove godine zatražiti očitovanje Grada Zagreba, kao vlasnika ZET-a te je li učinjena revizija ugovora o održavanju i čišćenju vozila te prodaji karata.