S gotovo 140 tisuća nautičara koji svake sezone zaplove Jadranom sigurnost na moru je prioritet za hrvatski turizam. Stoga i ove godine posebne akcije lučkih kapetanija.
I to njih osam, od sjevera do juga hrvatskog priobalja, a kako je to izgledalo u pulskom zaljevu provjerio je Ivan Dobran.
Ovaj austrijski par već dugo plovi Jadranom. Nisu nikad naišli na kontrolu. Sve do danas.
"Vez ovog broda je u Italiji, u Gradu. Tamo su nas više puta kontrolirali, a u Hrvatskoj nam je ovo prvi put. Zato smo malo uzbuđeni", kaže Juergen Starke iz Austrije.
Prvo što djelatnici provjeravaju je važeća dozvola za upravljanje brodicom.
"Onda smo provjerili dozvolu same brodice-dozvolu za plovidbu te dozvolu za plovidbu hrvatskim teritorijalnim vodama, takozvanu vinjetu", kaže djelatnik Lučke kapetanije Pula Davor Romić.
Savjesni Austrijanci provjeru su prošli bez problema
"Stanje je uglavnom dobro međutim postoje određene situacije, kao na primjer glisiranje preblizu obale i kupača, što je svakako problematično", kaže Juergen Starke iz Austrije.
A takvih prekršaja ima najviše i najopasniji su po život kupača. Iako je stanje najgore u Splitsko dalmatinskoj županiji ni Istra se ne može pohvaliti.
"Zna se desiti da ne stignemo čisto rutinsku kontrolu napraviti koliko ima prekršitelja. Znači zaustavljamo samo prekršitelje tako da evo po jednom isplovljenju zna biti 8-9 prekršajnih naloga izdanih...", kaže djelatnik Lučke kapetanije Pula Mirko Gruber.
Nakon jurenja gliserima najčešći su prekršaji prekrcavanje izletničkih brodova te neposjedovanje vinjete.
Prošle je godine zabilježeno oko 1100 sličnih prekršaja, naplaćeno je oko tri milijuna kuna kazni.
U razdoblju od 1.1. do 30.7. u protekle je tri godine provedeno gotovo 1500 akcija u kojima je spašeno oko 1200 osoba, a stradalo njih 40.
"Znači kapetanija jednostavno nije dimenzionirana za ovoliki ljetni promet I pokušavamo djelovati kod nautičara tako da ih upozoravamo da sami postanu svjesni što im se može dogoditi na moru", kaže kapetan Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe.
Koliko su ovakve akcije korisne govori i podatak da uz sve veći broj nautičara broj nesreća ipak stagnira.