ŠEF UDRUGE AUTOBUSNIH PRIJEVOZNIKA: /

'Nismo spremni za početak rada i ne znamo otkud ćemo se financirati'

Image
Foto: izvor: HRT

'Ako radnik dobije preko 4000 kuna, autobus koji stoji košta tri, četiri ili pet puta više.

28.4.2020.
16:26
izvor: HRT
VOYO logo

Predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika (UHAJLP) Hrvoje Meštrovićgostujući na HRT-u rekao je da prijevoznici trenutno nisu spremni za početak rada, jer još nemaju informacije o tome kako će se financirati i kolika će im sredtsva biti na raspolaganju.

"Jedinu obavijest koju imamo jest ona od prije par dana kada je objavljeno da se odgoda javnog prometa odgađa do 4. svibnja. U međuvremenu smo čuli da se pušta gradski i prigradski promet. Iako neki od naših članova rade prigradski promet, mi uopće nemamo informaciju kako će se to financirati", kazao je Meštrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
U PONEDJELJAK KREĆE JAVNI PRIJEVOZ U ZAGREBU: /

Vozit će samo autobusi, ZET objavio zašto tramvaji još uvijek nisu spremni

Image
U PONEDJELJAK KREĆE JAVNI PRIJEVOZ U ZAGREBU: /

Vozit će samo autobusi, ZET objavio zašto tramvaji još uvijek nisu spremni

Ne mogu izdržati udare krize

Naglasio je da prijevoznici, otkako je započela kriza zbog epidemije koronavirusa, nisu dobili niti kune pomoći.

"Dobili su radnici za svoje minimalne plaće za koje smo mi još morali u trećem mjesecu nadoplaćivati. Morali smo imati sredstva za to, rekao je. Ako radnik dobije preko 4000 kuna, autobus koji stoji košta tri, četiri ili pet puta više. Dok stojimo mi imamo troškove osiguranja, amortizacije vozila, troškove članarina i parkinga", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Meštrović je istaknuo da su sada gubici s pomoći oko 400 000 kuna, a bez nje bi bili oko 600 000. Dodao je da nemaju nikakve rezerve u poduzećima da izdrže takve udare.

"Kod velikih prijevoznika govorilo se o desecima milijuna kuna koje će stvoriti gubici koji se ne mogu amortizirati", upozorio je.

'Cijela Europa je to pitanje riješila'

Meštrović kaže da je bez pomoći županija i države nemoguće pokriti gubitke. Također smatra da treba naći novi model funkcioniranja jer kriza neće prestati sutra.

"Moramo u startu imati osigurano financiranje ako vozimo putnike. Cijela Europa je to riješila i mi bez suradnje s javnom upravom nećemo ništa napraviti", kazao je Meštorvić za HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Požalio se na izostanak komuniakcije s nadležnim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

"Oni se nama jednostavno ne javljaju. Pokušao sam doći do pomoćnika Madunića da vidimo što dalje", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Ako niste u vlasništvu države, ne vrijedite'

Najgore što se u ovoj situaciji može dogoditi jest, kaže, da će država ostati bez prijevoza, a ruralna područja bit će zapostavljena. Smatra da su autobusni linijski prijevoznici diskreditirani u odnosu na prijevoznike u javnom vlasništvu.

"Ako niste u vlasništvu države vi ne vrijedite", zaključio je.

Napomenuo je da su cijene, a i plaće radnika u državnom sektoru cijene puno više jer imaju višu naknadu po kilometru.

"Ako je model ugovora javnih usluga, znači ono što imaju ZET ili HŽ, onda cijena karte može biti ista. Mi ako smanjimo broj putnika, tada na je profitabilnost nikakva. Mi s takvim modelom ne pokrivamo ni troškove goriva. Ako mi nećemo imati pokrivene troškove u potpunosti od strane županije koja bi trebala te troškove dobiti od države, mi jednostavno ne možemo voziti", rekao je Meštrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo