SAVSKI MOST SE RASPADA, NO U KOLIKO JE LOŠEM STANJU - TO JE TAJNA: /

Pogledajte ovo, građani bi trebali vjerovati da je sve u redu?

Image

U Gradu su urušavanje mosta okarakterizirali kao 'otpadanje elementa u funkciji estetskog izgleda mosta'

7.6.2019.
22:33
VOYO logo

Hitno "krpanje" pješačkog Savskog mosta odvilo se u četvrtak nakon što je isti dan na mostu nastala rupa veličine tri metra jer se odlomio dio betona. Čelične ploče su i ovoga puta poslužile kao sredstvo za sanaciju pa je samo pitanje vremena kada će se isto dogoditi na nekom drugom mjestu. Srećom, ovoga puta nitko nije stradao.

Potkraj kolovoza 2016. Dinko Bilić, gradski pročelnik za graditeljstvo, za Tportal naveo je kako su "svi mostovi u nadležnosti njegova ureda sigurni za korištenje". Uz to, dodao je tada da je za "Savski most IGH već obavio istražne radove kako bi se utvrdile potrebne radnje za njegovu sanaciju, a projektanti su utvrdili da je sredina mosta sigurna za promet pješaka dok su nogostupi zatvoreni, a nakon obnove armiranobetonske ploče i gornjeg ustroja, postojeću čeličnu konstrukciju mosta moglo bi se koristiti i za ograničeni promet vozila jednom trakom sredinom mosta uz regulirani naizmjenični promet".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dokument nije javno dostupan

Bilić se tada u razgovoru s Tportalom osvrnuo na inicijativu da se prilikom rekonstrukcije okretišta Savski most nađe rješenje za izlazak i dolazak autobusa na peron preko mosta. Podsjetio je da je potrebno izraditi studiju isplativosti i novi projekt nakon provjere je li uopće moguće to da postojećim mostom nakon rekonstrukcije voze autobusi. U travnju 2017. godine "obnovljenim" Savskim mostom gradonačelnik Milan Bandić prošetao se sa suradnicima diveći se obnovi u kojoj se zbog pogreške dva puta moralo iscrtavati linije za bicikliste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tada se šetalo po nogostupima koji su otvoreni za pješake, a baš dio istočnog nogostupa, koji 2016. nije bio siguran (nakon obnove je rečeno da jest), urušio se i prava je sreća da se u tom trenutku nitko nije nalazio na tom mjestu na i ispod mosta. Što je IGH utvrdio u svom elaboratu, nije poznato jer je riječ o dokumentu koji nije javno dostupan.

Štoviše, na traženje Miroslava Schlossberga iz inicijative HrOpen, koji je od povjerenika za informiranje zatražio dostavu elaborata IGH, iz Grada su mu potkraj 2018. godine poručili da dokument koji traži sadrži podatke koji pak, sukladno Zakonu o kritičnim infrastrukturama, podliježu kategorizaciji osjetljivih podataka te da ga zbog toga ne može dobiti.

Građani trebaju vjerovati da je s mostovima sve u redu?

Drugim riječima, građani trebaju vjerovati da je s mostovima sve u redu. Iako, pokazuje to slučaj Savskog mosta, ali i Mosta slobode - s kojeg su otpadali kameni blokovi, što su u Gradu okarakterizirali "otpadanjem elementa u funkciji estetskog izgleda mosta", kao da oni nisu ugrožavali ničiju sigurnost - to baš nije tako.

Image
Foto: Pixsell

07.06.2019., Zagreb - Savski most je nakon jucerasnjeg propadanja nogostupa privremeno popravljen metalnim plocama dok je podnozje mosta u derutnom stanju. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Novinari Tportala pokušali su doći do IGH-ova elaborata tražeći ga od njih, međutim oni su ih uputili na vlasnika, Grad Zagreb, koji na njihov upit, između ostalog i o tome zbog čega u Ministarstvo graditeljstva nisu dostavili Plan i program održavanja cestovnih građevina, kao ni izvještaj o stanju i potrebnim zahvatima sanacije Savskog mosta, do zaključenja teksta nisu odgovorili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Brinu se o tome da na mostu bude 628 LED lampica, ali ne i da netko ne propadne'

Željko Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva, ali i građevinar i projektant po struci, smatra da se u slučaju Savskog mosta bavi efemernim, a ne ključnim problemima. Komentirao je da oni umjesto kvalitetne sanacije raspisuju natječaj za gradnju javne i dekorativne rasvjete za nekoliko milijuna kuna.

"Brinu se o tome da na mostu bude 628 LED lampica, ali ne i da netko ne propadne. Pa čelična konstrukcija tog mosta je upitna, a njegovi ležajevi se ne ponašaju više kao kad je projektiran i ideja da njime prometuju autobusi suluda je, da ne kažem utopijska", smatra Uhlir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što je Željeznički most, poznatiji i kao Hendrixov, opasan raznobojnim LED lampama koje se pale pri prolasku vlaka, Bandić je najavio da će zasjajiti svi mostovi u Zagrebu, uključujući Savski. Raspisan je natječaj, a posao je dobio Montel za 3,7 milijuna kuna plus PDV. Radovi međutim još nisu ni krenuli, a upitno je imaju li i smisla s obzirom na stanje mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo