INTERVJU: LETU ŠTUKE /

'Sarajevski duh postoji koliko i svakog grada koji je najebao u ratu'

Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

Uoči unplugged koncerta u Tvornici kulture, popričali smo s Dinom Šaranom, liderom jednog od najkvalitetnijih i najposebnijih regionalnih pop-rock sastava.

13.6.2014.
16:06
Grgur Zucko/PIXSELL
VOYO logo

Jedan od trenutno najkvalitetnijih i najposebnijih regionalnih pop-rock sastava, sarajevske Letu Štuke, ove subote u zagrebačkoj Tvornici kulture počinje unplugged turneju na kojoj će snimiti prvi live album svoje karijere. O tome, politici, pisanju pjesama za „estradu“ i brojnim drugim temama popričali smo s liderom grupe Dinom Šaranom.

Koncert u Tvornici početak je unplugged turneje na kojoj će biti snimljen i live album. Kako je došlo do toga, od ideje do realizacije?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sa realizacijom smo na početku. Ideja je bila da snimimo odabrane stvari u akustičnoj formi. Onako kako su i pisane. Uz pomoć prijatelja, naravno.

S obzirom da su vaše pjesme, s iznimkom eksperimentiranja s elektronikom na posljednjem albumu „Brojevi računa“, i inače dosta akustične, kakve promjene u aranžmanima možemo očekivati u Tvornici?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne bi se baš složio s tom tvrdnjom. Akustičnih elemenata je bilo, ali se tu radi o široj slici. Live album je prije svega album atmosfere i energije. Neponovljiv dokument. Očekivanja nikad nisu jednosmjerna. I ekipa to zna.

Odnedavno više nemate izdavača, koliko u današnje vrijeme uopće ima koristi objavljivati albume regularnim diskografskim kanalima?

O izdavaču razmišljamo kao o poslovnom partneru. Ruka ruku mije. Ne treba očekivati previše ni od koga. Ili tražiš ili traže tebe. Blagodati savremene tehnologije daju mnoge pogodnosti za boravak u eteru. Televizija umire.

Znači li to da ovaj live album možemo očekivati u obliku besplatnog downloada?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To još ne znam. Za sada razmišljamo samo o svirkama.

Svirali ste na JMBG prosvjedima prošle godine, kako gledate na ove nedavne koji su se događali u nekoliko gradova diljem BiH? Situacija se posljednjih mjeseci prilično smirila, smatrate li da su neke značajnije promjene ipak ostvarene?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na žalost i ne baš, ali nikad se ne zna. Poplava je te stvari na kratko bacila u drugi plan. Narod stvarno šljaka skupa kad treba. Solidarnost na najvišoj razini. Ali svako čudo traje tri dana. Ide Svjetsko Prvenstvo.

Od samog početka, doživljavao sam vas kao tipičan sarajevski bend, svojevrsne čuvare onog legendarnog sarajevskog duha iz osamdesetih. Postoji li još uopće taj sarajevski duh ili je riječ o mitu koji već dugo nema uporište u stvarnosti?

Jednako koliko postoji duh svakog grada koji je najebao u ratu i kojeg i dan danas čereče unutrašnji i spoljnji faktori. Što iz zle što iz dobre namjere. Nije lako živjeti u etnički izmiješanoj sredini. Tu su dobro i zlo najbliži zato jer su etnije balast i opasnost. Europa to razumije. Kad novac postane čista elektronika nacije će odumrijeti.

Osim za Letu Štuke, pišete pjesme za velik broj izvođača od kojih se neki, poput Luke Nižetića, bave poprilično drugačijom glazbom. Na koji način, da se tako izrazim, dijelite svoje pjesme? Odnosno pišete li za druge izvođače namjenski ili naprosto shvatite da neka pjesma jednostavno ne bi pasala Letu Štukama?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvijek znam šta ide kolegama. Vjerujem da je zanat važan koliko i mašta. Poštujem dosljednost, ali ne ultimativno. Svi mi jedemo isti kruh na različite načine. Izazov je napisati pjesmu za nekog koga ne poznaješ.

Postoji li neka pjesma za koju žalite što je niste sačuvali za matični bend, točnije što ste je dali nekom drugom?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne.

U nedavnom razgovoru za Rolling Stone izjavili ste kako niste sigurni da se više uopće isplati raditi albume. U kojem obliku onda možemo očekivati nove stvari? Singl po singl, EP ili nešto treće?

Rekao sam da nisam siguran, ali ipak je album nekako najbolja forma. Jedna pjesma gura drugu. Volim zbirke.

U glazbenom smislu, nakon elektronike s 'Brojeva', što donose nove pjesme? Singl 'Padaj' mi je dosta na tragu onog što su Elvis J. Kurtović i Meteori radili u osamdesetima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima taj pomalo Elvisovski refren, ali nije okrenut New primitivesu već Sarajevu. U sprezi sa aktualnim zvukom i temom. Moram još jednom napomenuti da sam refren te pjesme posudio od legendarnog Duška Trifunovića, sarajevskog pjesnika.

U nekim recenzijama Dino Šaran je opisan kao 'najoriginalniji lik glazbene scene u BiH'. Kako gledate na takva etiketiranja i što vas čini tako originalnim?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U vremenu kad je najkurentnije biti lud i zabavan bez promišljanja drago mi je ako me neki smatraju originalnim. Niko nije baš svima o.k. I to je dobro.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo