"Nedjeljom bismo radili dvokratnu popodnevnu smjenu, do pola noći, a drugi dan bismo s vožnjom počinjali već u 6 sati", ispričao je jedan od vozača pulskog poduzeća Pulapromet za Glas Istre. Naime, vozači Pulaprometa su godinama vozili bez zakonski propisanog odmora od 12 sati pa su tu nepravilnost prijavili Inspekciji rada koja je prekršajnom pulskom Općinskom sudu podnijela prijavu.
Za Glas Istre tu informaciju potvrdio je i Državni inspektorat, direktor Pulaprometa Igor Škatar te sindikalni povjerenik Valter Pliško. Ako se kršenje zakona utvrdi, tvrtki prijeti kazna od 31 do 60 tisuća kuna, a direktor Škatar bi mogao kao odgovorna osoba platiti sankciju u visini od četiri do šest tisuća kuna.
Vožnju završavali u ponoć, a djecu vozili rano ujutro
Zakon o radu propisuje da radnik tijekom 24 sata ima pravo na neprekidni dnevni odmor od najmanje 12 sati. Upravo je ta stavka Zakona upisana u novom kolektivnom ugovoru Pulaprometa koji je stupio na snagu u lipnju 2019. Bez obzira na to, vozači bi često iz popodnevne odnosno noćne smjene dolazili u jutarnju. S posljednjom vožnjom završili bi u ponoć, a ponovno bi za volanom bili već u 6 ili 7.
29.05.2019., Pula - Pustanje u promet prvih autobusa financiranih sredstvima EU fondova. Photo: Dusko Marusic/PIXSELL
Tijekom kolovoza i rujna ove godine Inspekcija rada je obavila nadzor pa podnijela optužni prijedlog zbog osnovane sumnje na povredu Zakona o radu. Kako doznaje Glas Istre, radnici su prijavu Inspekciji podnijeli anonimno jer su strahovali od posljedica, otkaza i torture. Neki od njih su novinarima otkrili da kršenje zakona nije izoliran slučaj i da su u jutarnjoj smjeni često vozili neispavani i umorni.