Prva stanica na putu od Zaboka do Krapine je Štrucljevo. A na stanici stoji samo jedna jedina osoba.
U vlaku su pak prazni ili tek poluprazni vagoni. Ali oni koji se poput Martina Hercega voze, kažu, vlak im je neprocjenjiv.
"Ako ukinu još tu liniju onda smo mi gotovi jer od Krapine do Zaboka autobus imate dva puta dnevno. Vlak imate nekoliko puta, a ako ukinete vlak onda imate samo auto", rekao nam je Martin.
Uz pokojeg radnika i umirovljenika u vlaku je daleko najviše
školaraca čije karte subvencionira Ministarstvo
obrazovanja.
U vlaku s 200-tinjak mjesta nalazi se svega 30-ak putnika. U HŽ
Putničkom prijevozu otkrili su nam da im je relacija od Zaboka do
Krapine jedna od najmanje rentabilnih linija.
A konkurencija je žestoka jer nevjerojatno zvuči podatak da svega četiri posto vlakova, odnosno svaki 23. donosi profit! Četvrtina pokrije više od polovice troškova. Najveći broj, gotovo 57 posto, ne pokrije ni pola, a 14 posto na 10 potrošenih ne donesu ni jednu jedinu cijelu kunu.
No Zagorje, kažu Zagorci, ne može bez pruge.
Broj putnika se od više od 24 milijuna iz 2013. smanjio na 21,7 milijuna u 2015. godini. Istodobno, država je u četiri godine, uključujući plan za 2016. za subvencije nerentabilnih linija, utrošila 1,8 milijardi kuna!
"Evidentni problem manjkova u poslovnoj realizaciji HŽ Putničkog prijevoza rješiv je isključivo kroz prilagodbu voznog reda stvarnim potrebama putnika te uvođenjem suvremenih marketinških i online sustava za prodaju prijevoznih karata", priopćili su iz Ministarstva prometa.
U HŽ Putničkom dodaju da treba uložiti i u infrastrukturu jer prosječna je brzina nekonkurentnih 48 kilometara na sat. Dodaju nabavljena su i 24 nova vlaka. No dodatna 23 najavljena čekaju bolje dane. A prosjek starosti vlakova je sada s 33 godine smanjen na 28 godina.
U HŽ-u putnicima ubrzo najavljuju nove i kvalitetnije usluge.