Iznad svih očekivanja - tako bismo ukratko mogli opisati i početak udarnog vikenda. Trenutno u Hrvatskoj odmara čak 815.000 turista. U odnosu na današnji dan prošle godine, koji je ujedno bio i rekordan te rekordne 2019. s milijun i 100.000 noćenja, zaostatak je samo 26 posto, znatno manji od najavljivanog. Još jasniju sliku pokazuju podaci za prvih šest dana kolovoza: bilo je 655.000 dolazaka što je 58 posto lanjskog rezultata te 4 milijuna i 800.000 noćenja što je čak 69 posto lanjskog prometa.
Pojačan promet, sporadične gužve. Policija na zemlji i u zraku prati situaciju. Sve se koordinira iz Operativno komunikacijskog centra zagrebačke policije.
O radu svih policijskih službi zajedno s ostalim hitnim
službama govori Krešimir Filipić, vođa
smjene u Operativno komunikacijskom centru policije u Zagrebu:
''Kud i kamo se povećavaju snage, naročito prometne policije na
području PU, ali i samog MUP-a koji povećava mobilne jedinice,
njihovo postupanje akumulira na ovom području koje je
interesantno. To su u sezoni autoceste, poglavito A1 koja ide
prema moru''.
U Operativnom centru do poslijepodneva nisu bilježili probleme na
autocestama. S policijom smo proveli dan i nastojali vam što
bolje dočarati situaciju iz prve ruke, a kako se mnogi
pitaju zašto dolazi do zastoja kada nema prometnih nesreća i
prilike za vožnju su idealne objašnjenje je
dao Dalibor Majsec iz
Druge policijske postaje Lučko: ''Najvjerojatnije
uvijek ona posljedica kada se vozači kreću autocestom, najčešće
stranci. Neodlučni su, ne znaju bi li skrenuli na odmorište,
benzinsku postaju onda lagano prikoče dok se ne savjetuju hoće li
ili ne skrenuti. To je onda lančana reakcija. Dok prvi zakoči tu
imamo pomake do 50 kilometara na sat da vozilo uspori, čitava
kolona i tada dolazi do zastoja''.
Takve se situacije nastoje riješiti obavjestima na portalima
autocesta i smanjivanjem brzine kretanja svih vozila, kaže
Majsec dodajući: ''Vjerojatno zato što se negdje u daljnjem
tijeku putovanja dogodilo nešto i onda se tako usporava promet da
ne dolazi do zastoja, do gužvi''.
Često su na autocesti nesreće sa samo manjom materijalnom štetom,
auti su u voznom stanju, no vozači ih ne miču sa kolnika, već
zovu policiju. Majsec upozorava da na taj način mogu
zaraditi i kaznu: ''Trebaju skloniti vozila što više ako su na
autocesti na zelenu površinu, staviti prsluke na sebe da su
vidljivi, po mogućnosti ukloniti na prvo ugibalište, odmorište,
razmijeniti podatke, ispuniti europsko izvješće i ako se mogu
dogovoriti ne trebaju niti zvati policiju''.
Jednako tako, vozači moraju obratiti pozornost i na dolazak
vozila hitnih službi iza sebe. Oni ne voze zaustavnom trakom kako
to mnogi misle, a Željko Grežina iz Prve
postaje prometne policije Zagreb objašnjava što znači da
nekome treba pomoć: ''U tom slučaju dužni su se maknuti,
napraviti prolaz da mogu hitne službe proći. U većini slučajeva
ljudi to poštuju, ali se uvijek nađe netko kome je pojačana
muzika i koji ne čuje ni sirene, ne vidi rotirke''.
Stoga imajte na umu da boljem protoku prometa najviše možete
pomoći sami pa zato budite koncentrirani, strpljivi, pratite
portale i upute policije i na cilj ćete stići sretno i mnogo
brže.