O turizmu ovisi ekonomija RH /

RTL Dosje o planu za lov na turistički rekord, počela kampanja i na FOX TV-u: 'Poboljšat ćemo rezultat iz 2021.'

Pokušava se dostići rekordna 2019. unatoč tome što je s ratom u Ukrajini booking za Hrvatsku za ljeto pao za čak 50 posto. To se sad jako popravilo

18.4.2022.
7:30
VOYO logo

Hrvatske ljepote, sunce i more reklamiramo po cijelom svijetu, a na rezultat će utjecati rat u Ukrajini, pandemija, ali i dostupnost radne snage. U RTL Dosjeu o lovu na nove turističke rekorde  

U Splitu se Uskrs čestitao na različitim svjetskim jezicima, ali turisti se razumiju u jednom - odmor u Hrvatskoj je siguran i lijep!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska je dobra destinacija. U Južnoj Americi je poznata po lijepim plažama, lijepim gradovima i povijesti", kaže Sebastian iz Argentine.

Image
Drevna tradicija /

Muzej koji je izložio pisanice iz Konavala, Dubrovnika, Kosova, Međimurja, Slovenije. I glazbalo za tjeranje zla!

Image
Drevna tradicija /

Muzej koji je izložio pisanice iz Konavala, Dubrovnika, Kosova, Međimurja, Slovenije. I glazbalo za tjeranje zla!

"Bili smo u Hrvatskoj, u Istri prije tri godine. Svidjelo nam se, lijepo je okruženje", kaže Filipas iz Njemačke. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj boravi najviše turista iz Njemačke, jer u nekoliko njihovih pokrajina traju dvotjedni praznici. Njemačka je Hrvatskoj glavno tržište, a trenutno smo im četvrta najomiljenija destinacija za odmor.

"Kriza u Ukrajini ostavila je traga i na turističkom tržištu u Njemačkoj. Kad je počeo rat u Ukrajini booking je pao na oko 50 posto. Međutim, sada se to polako oporavlja i sad je booking na nivou koji je bio prije rata. Mi očekujemo dobru turističku godinu i mislimo ponoviti rezultat od prošle godine, čak ih poboljšati", objašnjava Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu.

Susjedima Slovencima, Hrvatska je već godinama broj jedan. Najviše vole kampove i apartmane, a jedan dio njih ima i svoje nekretnine na obali. S obzirom na blizinu, ne iznenađuje da su najčešći gosti Istre i Kvarnera.

"To da smo autodestinacija to je apsolutno ključno jer preko 230 tisuća Slovenaca na dnevnoj osnovi putuje na posao. Tako da njima nije problem sjesti u auto u petak i otputovati na bliže destinacije. To su Istra, Kvarner i područje sve do Zadra", tvrdi direktorica Predstavništva HTZ-a u Ljubljani, Metka Bradetić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Ljubljane stiže i konstruktivna kritika turističkim djelatnicima.

"Ono na što bi trebali obratiti pažnju da ipak više stvari i materijala bude dostupno na njihovom materinjem jeziku, dakle slovenskom", kaže Bradetić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uskrs u Istri označava početak sezone jer kreću i razne manifestacije. Već sad Istra ima 11 posto bolji turistički rezultat od 2019. Gosti ju vole jer na malom području imaju sve što požele. Treba im samo karta i šestar.

"Zabodemo u Ponte Porton, i lijevo prema Novigradu, cijela Bujština i do Motovuna postoji 320 "point of interesa". Oni su svaki na svoj način pružaju izuzetnu kvalitetu. Govorimo o malim obiteljskim hotelima, vinarijama, uljarama, konobama, agroturizmima i pojedinim atrakcijama", poručuje Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije. 

Za dobrog vremena, taj krug od 7 kilometara može se obići biciklom. 

Nakon dvije godine turisti su se u velikom broju vratili i u Dubrovnik. Najviše ih je iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, ne zaostaju ni Amerikanci. Od svibnja će Dubrovnik i SAD biti ponovno povezani izravnom zrakoplovnom linijom. Interes za Europom raste, a dolaze putnici koji većinom angažiraju i savjetnika za putovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tako da smo se mi unutar HTZ-a u Americi odlučili za webinare i seminare uživo sa savjetnicima za putovanja u ova tri ključna mjeseca prije sezone i upravo danas je krenula kampanja na streaming kanalima Fox televizije. U tri i pol mjeseca ove godine u Hrvatskoj je boravilo 5 puta više Amerikanaca i možemo očekivati da će se u luksuznom segmentu tražiti aviosjedalo više, ali i soba više", napominje Leila Krešić-Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku.  

Najvažniji cilj ove sezone je ostvariti 90 posto rezultata iz rekordne 2019., a na ukupan rezultat utjecat će razvoj situacije u Ukrajini i pandemija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uvijek je Uskrs bio predznak sezone. Međutim, živimo u izvanrednim vremenima i zaista je nezahvalno i teško s današnje perspektive prognozirati što će se događati narednih mjeseci. No, mi moramo biti optimisti i moramo se ponašati kao da će sezona, a vjerujemo da će biti dobra. Ukoliko ne dođe do neočekivanih događanja u Ukrajini, mislim da možemo očekivati solidnu turističku sezonu", kaže Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma.

Ključno je za početak pronaći radnu snagu za sezonu, a u Hrvatsku sve češće pristižu konobari i kuhari iz susjednih zemalja jer su im plaće i više nego prihvatljive. No, već sada mnogi turistički djelatnici upozoravaju i na probleme s dugim čekanjem na radne dozvole.

"Zbog dugotrajnosti, trajanja te procedure  postoje mogućnosti da pojedini radnici odustanu od samog angažmana, a postupak je već u procesu tako da s tim izazovima se susrećemo", objašnjava Igor Stanić, iz kadrovskog odjela hotelske grupacije. 

Konkurencija na Mediteranu je velika, jedni drugima podmeću nogu. Turska i Cipar već su u gubicima, dok su turisti željni putovanja. Hrvatska će, nadaju se turistički djelatnici, većini biti najbliži i najsigurniji izbor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo