nestala platforma /

Riješen misterij nestanka Ivane D, nastavak istrage otkrit će što se točno dogodilo: 'Naravno da se puknuće nije smjelo dogoditi'

Konačno je riješen misterij naprasnog nestanka simbola Inina vađenja plina

10.12.2020.
18:40
VOYO logo

Konačno je riješen misterij naprasnog nestanka simbola Inina vađenja plina iz jadranskog podmorja - platforme Ivane De.

Svaki trag joj se izgubio u podivljalom moru prije pet dana. Ivana De nalazila se na pučini oko 25 nautičkih milja od Pule, danas, kad se more konačno umirilo, napokon je pronađena.

Ova plinska platforma nije nastanjena pa žrtava srećom nije bilo. Visoka je 20-ak metara iznad mora, teška 332 tone i fiksno spojena na morsko dno na kojem je dubina nešto više od 40 metara.

Na dnu je Platforma oslonjena na pilot koji je zabijen u tlo do sto metara dubine, no takozvani monopod na kojem je stajala je iz nekog razloga popustio te je cijela platforma tada i pala. Pritom su odmah proradili sustavi za zaštitu, jer se bušotina štiti s tri sigurnosna uređaja.

Inače, u cijelom sustavu sjevernog Jadrana plin se proizvodi na 20 proizvodnih platformi koje crpe plin iz više od 50 bušotina. Ivana D je jedna od manjih i na nju je spojena jedna plinska bušotina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
nestala platforma /

Vratio se 'Junak' koji je pronašao Ivanu D! Ina priopćila da nema curenja plina

Image
nestala platforma /

Vratio se 'Junak' koji je pronašao Ivanu D! Ina priopćila da nema curenja plina

Doduše, više nije jer ju je robotska ronilica s broda Junak pronašla na dnu mora. Potragu za Ivanom D pratio je Ivan D.

Jutros u 7:30 krenula je iz Pule potraga za Ininom platformom s kojom je od prošlog vikenda izgubljena svaka komunikacija. U potragu je krenuo brodospasov Junak.
Cijeli se tjedan Hrvatska pitala kako grdosija teška više stotina tona može nestati bez traga. Lokalni ribari najbolje poznaju ovo područje.

''Zna napraviti jako nevrijeme jer na ovim područjima se znalo desiti da su bili valovi po 7-8 metara, što je i bilo taj dan'', rekao je ribar Boris Mandić.

Platforma se nalazila na pučini zapadno od Pule gdje dubina mora prelazi 40 metara.

''Pošto svaka platforma mora imati zračne komore ona bi bila ostala na površini. Najvjerojatnije se desilo da se odvalilo nešto i da je ona sigurno neko vrijeme plutala i poslije se okrenula'', kazao je Mandić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A platforma se koristi 2000. i upravo joj je ove godina trebala isteći dozvola za rad. Nakon prvih pet sati potrage još nije bilo vijesti u kontrolnim sobama u Puli i Rijeci.

''Nema signala tako da se moj djelatnik inspektor ne može javiti'', rekla je lučka kapetanica Lučke uprave Pula Dolores Brenko Škerjanc.

Što dalje?

''Na mjestu pozicije platforme je brod i spuštena je ronilica znači platforma se ne nalazi na površini'', rekao je Ivo Šantić, voditelj VTS Hrvatska.

Potragu je cijelo vrijeme pratila VTS Hrvatska - služba zadužena za kontrolu morskog prometa na područjima oko platformi. Oko 13:30h napokon stiže vijest o pronalasku Ivane De zbog koje je angažirana i posebna robotna ronilica.

''Platforma je pronađena na poziciji gdje je postavljena, ona je na morskom dnu, koliko znam trenutno izgleda da je pukla noga na kojoj ona stoji'', rekao je Šantić.

''Pronađena je na istom mjestu tamo gdje je i bila postavljena, položena je na dno. Takva platforma na mjestu gdje je ne ugrožava sigurnost plovidbe. Nema opasnosti niti od onečišćenja. Plinske cijevi nisu ugrožene, nema ispuštanja plina'', kazao je Siniša Orlić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture.

Što se točno dogodilo platformi oko čijeg su nestanka nastale brojne teorije, pokazat će nastavak istrage i zaron na dno mora na kojem je završila nesretna Ivana D.

O tome što će biti dalje s platformom i bušotinom s našim Borisom Miševićem razgovarao je Tvrtko Perković, operativni direktor za proizvodnju nafte i plina iz Ine.

''Danas smo ustanovili s podvodnom robot kamerom da su se zbog naprezanja četiri nosača koja su držala platformu i koja su bila pričvršćena za utemeljene pilote pukli na dnu mora usred čega je platforma izgubila stabilnost i ona se zapravo savinula i legla na dno. Onaj centralni dio platforme kroz koji idu cijevi nije puknuo nego se savinuo tako da spoj između površinskog dijela i bušotine je još uvijek tu'', rekao je Perković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Puknuće se, smatra Perković, nije smjelo dogoditi.

''Zašto je puklo, ne znamo, to ćemo morati utvrditi istragom detaljnom. Platforma je imala sve certifikate za nosivost znatno jaču nego ovu oluju za izdržati, međutim, istraga će to tek moći utvrditi'', rekao je Perković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Platformu održava, kaže Perković, INA, sukladno svim propisima. ''U tome sudjeluje i niz državnih regulatornih tijela koja nas nadziru tako da imamo sve potrebne certifikate za to. Sama izgradnja platforme oko 2001. godine kada je postavljena, dizajn platforme izgradila je talijanska tvrtka Rosetti koja ju je isto tako i konstruirala, a samo postavljanje izradila je talijanska tvrtka Saipen. Ne bih ništa predicirao, negdje je morala biti sistemska greška, neka velika sistemska pogreška'', kazao je Perković.

Sada je najvažnija sigurnost i da nije došlo do izlijevanja. Sada, kaže Perković, slijedi istraga. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo