Sve strože euro norme i fokus na ekologiju u prvi plan stavljaju održivi javni gradski prijevoz. Trenutno je po europskim gradovima u javnom prijevozu u pogonu oko 700 električnih buseva. Daleka je to budućnost za hrvatske gradove, ali možda i ne, jer u Rijeci je provozan prvi autobus na baterije.
Moderan gradski šminker mogao bi putnike prevoziti i riječkim kvartovima. Na električni je pogon, a čast da ga testira dobio je vozač s 18 godina iskustva u riječkom Autotroleju.
Nino Paškavan, vozač Komunalnog društva Autotrolej Rijeka tvrdi: "Od udobnosti do sposobnosti autobusa u vožnji, ubrzanja, kočenja, neusporedivo s bilo čim do sada što smo vozili".
U Rijeci bi se koristio na gradskim linijama jer je prigrad zbog uzbrdica i udaljenosti veći zalogaj za elektro pogon. Baterije bi se punile noću.
Zvonko Gabud, direktor prodaje autobusa ovlaštene tvrtke navodi: "Negdje se potrošnja energije kreće oko jednog kilovata na sat što znači da bi ovaj autobus u nekakvim realnim uvjetima vožnje mogao proći između 300 do 350 kilometara. Petsto do 550 tisuća eura je prosječna cijena jednog ovakvog autobusa".
U riječkom Autotroleju nade polažu u Nacionalni plan oporavka koji predviđa nabavku 70 ovakvih autobusa za cijelu zemlju. Do kraja lipnja znat će se detalji.
Alberto Kontuš, direktor Komunalnog društva Autotrolej Rijeka kaže: "Očekujemo da bi 10, a možda i koji više trebali doći u Rijeku. Znači za godinu i pol do dvije dana od početka projekta".
Elektro priča je skuplja, ali dugoročno isplativija i održivija. I to je strateška europska smjernica koju Unija izdašno sufinancira i do 85 posto.
"Svi strateški dokumenti koji su bazirani od 2021. do 2027. predviđaju znači prelazak, praktički potpuno znači do 2050. na elektro", rekao je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.
U posljednje tri godine u Rijeku su stigla nova 54 autobusa, do kraja ove dolazi još 37 najmodernijih dizelaša. Tu ne manjka dobrih gradskih autobusa, nego vozača koji bi ih vozili.