ELEKTRO PRIČA /

Rijeka dobila autobus na struju. 'U realnim uvjetima vožnje mogao bi proći između 300 do 350 kilometara'

U posljednje tri godine u Rijeku su stigla nova 54 autobusa, do kraja ove dolazi još 37 najmodernijih dizelaša

31.5.2022.
20:00
VOYO logo

Sve strože euro norme i fokus na ekologiju u prvi plan stavljaju održivi javni gradski prijevoz. Trenutno je po europskim gradovima u javnom prijevozu u pogonu oko 700 električnih buseva. Daleka je to budućnost za hrvatske gradove, ali možda i ne, jer u Rijeci je provozan prvi autobus na baterije.

Moderan gradski šminker mogao bi putnike prevoziti i riječkim kvartovima. Na električni je pogon, a čast da ga testira dobio je vozač s 18 godina iskustva u riječkom Autotroleju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nino Paškavan, vozač Komunalnog društva Autotrolej Rijeka tvrdi: "Od udobnosti do sposobnosti autobusa u vožnji, ubrzanja, kočenja, neusporedivo s bilo čim do sada što smo vozili".

U Rijeci bi se koristio na gradskim linijama jer je prigrad zbog uzbrdica i udaljenosti veći zalogaj za elektro pogon. Baterije bi se punile noću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zvonko Gabud, direktor prodaje autobusa ovlaštene tvrtke navodi: "Negdje se potrošnja energije kreće oko jednog kilovata na sat što znači da bi ovaj autobus u nekakvim realnim uvjetima vožnje mogao proći između 300 do 350 kilometara. Petsto do 550 tisuća eura je prosječna cijena jednog ovakvog autobusa".

Image
afera 'vozač zviždač' /

Dobio otkaz jer je prijavio nepravilnosti u voznom redu? Vozaču autobusa iz Rijeke Autotrolej ne želi produžiti ugovor…

Image
afera 'vozač zviždač' /

Dobio otkaz jer je prijavio nepravilnosti u voznom redu? Vozaču autobusa iz Rijeke Autotrolej ne želi produžiti ugovor…

U riječkom Autotroleju nade polažu u Nacionalni plan oporavka koji predviđa nabavku 70 ovakvih autobusa za cijelu zemlju. Do kraja lipnja znat će se detalji.

Alberto Kontuš, direktor Komunalnog društva Autotrolej Rijeka kaže: "Očekujemo da bi 10, a možda i koji više trebali doći u Rijeku. Znači za godinu i pol do dvije dana od početka projekta".

Elektro priča je skuplja, ali dugoročno isplativija i održivija. I to je strateška europska smjernica koju Unija izdašno sufinancira i do 85 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svi strateški dokumenti koji su bazirani od 2021. do 2027. predviđaju znači prelazak, praktički potpuno znači do 2050. na elektro", rekao je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.

U posljednje tri godine u Rijeku su stigla nova 54 autobusa, do kraja ove dolazi još 37 najmodernijih dizelaša. Tu ne manjka dobrih gradskih autobusa, nego vozača koji bi ih vozili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike