Još prije godinu dana na granici između Hrvatske i BiH je za RTL radio reportaže, posao koji ga je kroz godine odveo i u mnoge ratne zone. Danas je na suprotnoj strani - daje upute, brine, organizira - igra jednu od glavnih uloga u kampanji aktualne predsjednice. Ta dva posla je, kaže, teško uspoređivati.
''Kao što ste vi došli, uzeli izjavu, snimili neton, raskadrirali sugovornika, otišli u montažu i final gledamo večeras u RTL Direktu. Dakle, s tim završava vaš dan. U političkom makretingu stvar je kompleksnija, vi vozite na više kolosijeka i svaka izgovorena riječ vam se važe idućih nekoliko dana", govori Zoltan Kabok, glasnogovornik predsjedničke kampanje Kolinde Grabar-Kitarović.
Ovih dana jednako zahtjevan posao za Zorana Milanovića radi još jedan bivši novinar, s iskustvom glasnogovornika Vlade u vremenu kada je kandidat s karakterom bio premijer. Ova kampanja i za njega je novi izazov.
''Otkad je Zoran počeo svoju predsjedničku kampanju, mi smo gotovo istog dana počeli obilaziti građane širom Hrvatske. Na karti koju vam mogu kasnije pokazati vidite da smo mi već sad obišli gotovo sve hrvatske županije, sigurno preko stotinu gradova i mjesta, u nekima smo bili i po više puta", kaže Nikola Jelić, glasnogovornik predsjedničke kampanje Zorana Milanovića.
Nakon pauze u kampanji zbog vina i Martinja, direktor komunikacija Miroslava Škore od zgusnuta rasporeda u utorak nije uspio stati pred Direktovu kameru. Bio je konzervativni komentator i kolumnist, a Ruži Tomašić je dvaput uspješno vodio kampanju za europarlament. Prije nekoliko dana ovako je komentirao novi posao.
''Ići ćemo dosta detaljno oko svih tih važnih resora za naše društvo i državu. Službenim početkom kampanje program će biti objavljen, sasvim dovoljno prije izbora da se građani u potpunosti informiraju", kaže Mate Mijić, direktor komunikacija Miroslava Škore.
Inače, baš za Direkt smo prvi dobili priliku ući u stožere u kojima vrijedno rade mahom mladi - onaj aktualne predsjednice smješten je u prostorijama Matice Hrvatske, dok stožer Zorana Milanovića zauzima dio prostora u SDP-ovoj centrali na Iblerovu trgu. S druge strane, stožer kandidata Mislava Kolakušića nema fizičku adresu. Voditelj kampanje, inače redoviti profesor kineziologije, kaže da su strategiju usmjerili isključivo na društvene mreže.
''To je zbog toga što zapravo nemamo povjerenja u mainstream medije, nemamo novca da plaćamo oglasni prostor i ne možemo voditi klasičnu kampanju sa sredstvima kojima raspolažemo", kaže Dražan Dizdar, voditelj predsjedničke kampanje Mislava Kolakušića.
No, unatoč tome, Kolakušićev skok u RTL-ovoj anketi sa 7 na čak 14 posto nije ih iznenadio.
''Zašto je naš rejting toliko skočio? Pretpostavljam zbog toga jer je naš stvarni rejting daleko veći, a agencije, s obzirom kako se približavaju izbori, ne mogu takvu razliku između stvarnih i njihovih rezultata više prezentirati medijima", dodaje Dizdar.
Kao i kandidati, što radi konkurekcija pomno prate i glasnogovornici.
''Naravno, da mi pratimo sve što rade protukandidati. Naravno, da reagiramo ako je to doista potrebno. Ali to ni na koji način ne utječe na model vođenja naše kampanje, mi smo cijelo vrijeme na svojoj poruci", kaže Jelić.
Na Milanovićevu poruku da se trebaju sučeliti oštar je i glasnogovornik.
''To sučeljavanje s rezultatima njegove politike i politike koju je provodila Grabar-Kitarović, ali i vlada Andreja Plenkovića je svakodnevna. Brojke su neumoljive, idu u korist HDZ-a, ali treba reći da predsjednica ne odbija nikakvo sučeljavanje", ističe Kabok.
Bude li debata ili ne, za kandidate kao i za njihove glasnogovornike, tempo postaje sve žešći. Jer službena kampanja, koliko god se činilo drukčije, još nije ni počela.