Grad Zagreb u teškoj je financijskoj situaciji, poručio je jučer gradonačelnik Tomislav Tomašević, pa će se ići u rebalans proračuna koji bi se mogao smanjiti sa sadašnjih 13,6 na deset milijardi kuna, piše u utorak Jutarnji list.
Financijska stručnjakinja Marijana Sumpor, dosadašnja zastupnica Nezavisne liste Zagreb koja je sada na listi Možemo! ponovno ušla u Skupštinu, kaže da je proračun za ovu godinu nerealan. Prema njezinu mišljenju, proračun treba rebalansom smanjiti za 3,6 milijardi kuna.
Računovodstvena gimnastika
"Proračun se treba temeljiti na projekcijama predvidivih prihoda. Nije se smio temeljiti na informacijama iz 2019., nego na realnom stanju u gospodarstvu koje je bilo obilježeno potresom i pandemijom. Ovogodišnji proračun planirala bih na osnovi projekcije pada BDP-a na nacionalnoj razini i još bih ga konzervativno spustila za deset posto. To smo predlagali i u prosincu, ali vladajući su podržali ovakav nerealni, predizborni proračun. Vjerujem da će se sada ići u tom smjeru", kaže Sumpor.
Upozorava kako se radila i "računovodstvena gimnastika" pa se proračun temeljio na prodaji tri gradska zemljišta vrijedna 1,1 milijardu kuna, čime se proračun zatvorio, ali su unaprijed znali da za to nema pokrića.
Prostora ima u planovima nabave
Sumpor kaže kako je puno rashodnih strana proračuna definirano zakonom, poput plaća, ali treba razmotriti koje se tekuće ugovorne obveze moraju provesti, a koje se mogu redefinirati.
"Prostora ima u planovima nabave, u kapitalnim investicijama koje su bile planirane, a nisu do kraja definirane. Ja bih zamrznula sve što nije nužno. Treba za to vrijeme napraviti reviziju postojećih i budućih ugovora", smatra Sumpor.
Napominje kako sve nove investicije treba što više pripremati za financiranje iz bespovratnih sredstava EU ili kroz povoljne zajmove međunarodnih institucija pa čak i kroz obveznice na tržištu kapitala.
Velika je zabrinutost za preživljavanje ZET-a
Na pitanje može li se grad uopće više zaduživati, odgovara kako je bio na gornjoj granici na kraju 2019. kada je došao do 16 posto, a maksimum je 20 posto.
"Velik je problem taj model financiranja preko gradskih poduzeća... Velika je zabrinutost za preživljavanje ZET-a", kaže Sumpor. Ipak, kaže kako nova uprava ima mogućnost upravljati javnim prijevozom da on ne poskupi te da to treba mudro organizacijski provesti, donosi Jutarnji list.