investicija iz kine /

Raste li državnom aparatu svijest o budućnosti koja će biti složenija od golfa trojke? Odgovor ima gost RTL Direkta Mate Rimac

U srijedu je Rimac bio gost Zoranu Šprajcu u RTL Direktu i otkrio kako funkcionira njegova firma, što najviše proizvode i kakvi su im planovi za budućnost

20.9.2017.
22:45
VOYO logo
VOYO logo

Mate Rimac je u zadnjih desetak godina bio prozivan kao folirant i tehnološki šminker koji nije prodao nijedno svoje superbrzo vozilo, a kad ga je i prodao onda se debatiralo da taj auto nije ni blizu tako dobar kao ostali električni auti, da je to sve precijenjeno i sve tako kako kod nas već ide kad netko odskače od prosjeka i pri tome nema dlake na jeziku, a Mate Rimac je nije imao.

U srijedu je Rimac bio gost Zoranu Šprajcu u RTL Direktu i otkrio kako funkcionira njegova firma, što najviše proizvode i kakvi su im planovi za budućnost.

Gospodine Rimac, je li vam ovih 30 milijuna ne samo financijska satisfakcija, nego i emotivna?

Mislim da smo dovoljno toga postigli, puno toga smo napravili. Najmanji rezultat u tome je investicija, to je samo transakcija - nekome nešto obećate i dobijete novce za to. Investiciju nije lako dobiti, posebice u ovoj regiji. Investicije u tehnološke tvrtke se događaju u drugim dijelovima svijeta, ali to je nužno zlo, sredstvo za cilj. Mi smo brzorastuća firma i trebamo kapital da bi rasli. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi su očekivali da ćete napraviti neku ogromnu halu u kojoj ćete proizvoditi električne automobile, ali poanta nije u tome zar ne?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobilska industrija se koristi kao primjer za visoke barijere. Proizvođači automobila su 50 do 100 godina stari. Recimo, Wolkswagen ima četiri puta više prihoda nego hrvatska BDP-a. To nije industrija u koju se može samo tako krenuti. U zadnjih 60 godina u Americi je tek jedan  proizvođač automobila izašao na burzu, a to je Tesla Motors. I oni su na tržištu 14 godina, do danas su imali investicija u vrijednosti od preko 10 milijardi dolara, mislim da sad imaju 15 tisuća zaposlenih, i još uvijek rade skupe automobile. Nerealno je očekivati da će bilo koja tvrtka krenuti od nule, bez nekih ulaganja. Mi smo najbolji u tome da radimo sportske i snažne automobile. Za to smo se specijalizirali, to je naše tržište. 

Sve više se specijalizirate u proizvodnji električnih baterija? Ako se dobro razumijem to, to je najbitnija komponenta u funkcioniranju električnog automobila?

Naš glavni proizvod je tehnološko rješenje za druge proizvođače. On nama dođe s idejom projekta, s žele postojeći model napraviti potpuno na struju ili ga hibridizirati. Mi im razvijemo baterijski sustav, pogonski sustav, elektroniku u automobilu, sve. 

Kako su Kinezi prepoznali vas, niste jedini na svijetu koji se bavi tim stvarima i električnim baterijama, što je presudilo? 

Postoji dosta firmi u svijetu koji se bave time, SAD je prošle godine iz fondova da 28 milijardi dolara za takve firme. Mi smo dosta široko postavljeni, pokrivamo veliki dio lanca dodane vrijednosti u razvoju tih automobila. Možemo cijeli auto razviti u jednoj firmi, specijalizirani smo za sportske i snažne automobile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na što ćete potrošiti 30 milijuna eura, na razvoj?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nećemo proizvoditi mnogo automobila, Ali raditi ćemo veliki količine naše opreme i elektronike. Sad idemo na projekt od 10000 komada, glavna investicija će nam biti izgradnja tvornice i zapošljavanje. Na našim stranicama je objavljen natječaj za 100 ljudi, većinom inžinjera, želimo se što prije povećati. Kod nas rade ljudi iz 14 različitih zemalja, a iz Hrvatske odlaze ljudi. Nama se vraćaju i Hrvati iz dijaspore. Tvornica će proizvoditi veliki broj opreme za druge proizvođače, proizvodit ćemo i novi model automobila, ali to nam je samo pokazatelj onoga što možemo. 

BNP
GLEDAJ 24 SATA PRIJE
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
TRAŽE PRITVOR /

USKOK objavio za što točno sumnjiče supruga Ivane Lesandrić i njegovog 'pomagača'