Prof. dr. Rajko Ostojić, kandidat Kukuriku koalicije za ministra zdravstva, upozorava kako takvo reklamiranje nije etičko, a može biti i štetno za zdravlje građana, s obzirom na to da se radi o preparatima kod kojih nisu provedena klinička istraživanja, pa nije ni poznato njihovo djelovanje.
"Mediji su preplavljeni oglasima za 'svemoguće' čajeve i tablete koji navodno sve liječe, premda takve tvrdnje nisu znanstveno dokazane, niti su napravljena klinička istraživanja. Znamo da ne postoji preparat koji je lijek za sve, međutim dio građana to ne mora znati i može nasjesti reklamama", kaže Ostojić za Slobodnu Dalmaciju.
Treba zabraniti reklamiranje da su pripravci 'ljekoviti'
Objašnjava da je problem složen jer 'čudotvorni' preparati mogu biti evidentirani kao dodaci prehrani, odnosno dijetetski proizvodi, i s tom registracijom može biti sve u redu, no tada je potrebno zabraniti da se onda reklamiraju kao ljekoviti. U dodatke prehrani spada i Energizer HPE 40, u javnosti poznat kao 'eliksir mladosti', koji su predstavili dr. Slavko Ivković i prof. dr. Miroslav Radman. Sporno je što se taj proizvod reklamira kao proizvod koji obećava zaštitu od bolesti i dugovječnost, premda za to, kako su neki hrvatski znanstvenici već upozoravali, nema dokaza.
"Kod 'eliksira mladosti', koliko mi je poznato, nema znanstvenih dokaza o djelotvornosti, tu se ne radi o medicini utemeljenoj na dokazima", slaže se i Ostojić. Isto tako, dodaje da reda treba uvesti i u područje takozvane alternativne medicine, pod čijim se okriljem reklamira 'liječenje' viscima, 'dijagnoza' preko karata, 'liječenje' na daljinu i slično.
specijal-201011220227004-Kukuriku koalicija