pregled domaće radijske scene /

Radio radi bolje nego ikad: 140 radijskih postaja, najslušanije prati i po pola milijuna ljudi

Bez radija mnogi od nas ne mogu početi dan. No, već se na prvo uho čuje kako radijske postaje zvuče toliko slično kao da je riječ o jednoj. E to vam je tzv. formatirani radio, ali očito daje rezultata

6.3.2018.
22:37
VOYO logo

Od jako ranih 6 do 10, Ivana, Filip i Bruno vode Jutro na Otvorenom, službeno najslušanijoj radijskoj postaji u zemlji.

Otvoreni je primjer modernog radija feelgood, prometne informacije, bez teških tema. Pjesme koje puštaju su provjereni hitovi. Iste se pjesme puštaju često, tu nema velikih iznenađenja, što njihovi slušatelji vole. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Glazbeni urednik naravno postoji koji selektira glazbu i sve to, ali 
da smo puno uložili u istraživanja, jesmo, napravio se veliki glazbeni test, tako da je stvarno došlo od ljudi. Ta sva glazba na našoj playlisti je odabrana od strane ljudi", ističe voditeljica na Otvorenom radiju Ivana Mišerić.

Podaci o slušanosti govore kako su i Otvoreni i koncepcijski slična Antena Zagreb pri vrhu slušanosti, zajedno s Narodnim radijem koji pušta samo domaću glazbu. A aktualni podaci slušanosti, mjereni u listopadu i prosincu, govore kako su najslušanije postaje u zemlji:

Otvoreni Radio (15,8%)
Narodni Radio (14,5%)
Antena Zagreb (7,1%)
Radio Dalmacija (4,5%)
HR1 (3,9%)
Radio 101 (3,1%)
HR2 (3,0%)
Katolički radio (2,6%)
Radio Sljeme (2,5%)
Radio Kaj (2,5%)
HR Rijeka 2,5%

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da se neke regionalne i lokalne postaje poput Radija Dalmacije bore rame uz rame s onima koje imaju nacionalnu koncesiju. Time je njihov uspjeg još značajniji.

Poznavatelji primjećuju kako je mnogo postaja u zemlji postalo jako nalik jedna drugoj- služe samo laganoj zabavi, dok specijalizirane radijske postaje gotovo i ne postoje.
Marinu Mučalo koja osnovama radija uči buduće novinare smeta i to što gotovo pa nema ozbiljnog analitičkog sadržaja.

"Radio u Hrvatskoj definitivno može i mora bolje. Riječ je o jako puno radija na različitim razinama koncesija. Ako znamo da je to gotovo 140 radija, govorim samo o onima koji imaju koncesije bez programa hrvatskog radija, što ćete više za jednu malu zemlju poput Hrvatske?", pita se Mučalo.

Milan Peh član je iskusne radijske ekipe koja je prije tri godine pokrenula Yammat FM. Primijetili su da su se, nakon što su nekoliko godina izbivali iz etera, navike slušatelja jako promijenile. 

"Ko da ljudi više vole slušat glazbu, a manje mogu ili žele pratiti govorni dio i općenito nikakav sadržaj nikoga ne drži dugo prikovano za radio", kaže nam Peh.

Po broju slušatelja se ne mogu mjeriti s najjačim postajama u zemlji, no od većine odudaraju time što glazbeni urednici imaju mnogo slobode u odabiru i ne igraju uvijek na sigurno. 

Da publika i dalje voli medij koji se sluša pokazuje i 140 aktualnih postaja 92 godine nakon što je radio stigao u našu malu zemlju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo