Od jako ranih 6 do 10, Ivana, Filip i Bruno vode Jutro na Otvorenom, službeno najslušanijoj radijskoj postaji u zemlji.
Otvoreni je primjer modernog radija feelgood, prometne informacije, bez teških tema. Pjesme koje puštaju su provjereni hitovi. Iste se pjesme puštaju često, tu nema velikih iznenađenja, što njihovi slušatelji vole.
"Glazbeni urednik naravno postoji koji selektira glazbu i sve to,
ali
da smo puno uložili u istraživanja, jesmo, napravio se veliki
glazbeni test, tako da je stvarno došlo od ljudi. Ta sva glazba
na našoj playlisti je odabrana od strane ljudi",
ističe voditeljica na Otvorenom
radiju Ivana Mišerić.
Podaci o slušanosti govore kako su i Otvoreni i koncepcijski
slična Antena Zagreb pri vrhu slušanosti, zajedno s Narodnim
radijem koji pušta samo domaću glazbu. A aktualni podaci
slušanosti, mjereni u listopadu i prosincu, govore kako su
najslušanije postaje u zemlji:
Otvoreni Radio (15,8%)
Narodni Radio (14,5%)
Antena Zagreb (7,1%)
Radio Dalmacija (4,5%)
HR1 (3,9%)
Radio 101 (3,1%)
HR2 (3,0%)
Katolički radio (2,6%)
Radio Sljeme (2,5%)
Radio Kaj (2,5%)
HR Rijeka 2,5%
Zanimljivo je da se neke regionalne i lokalne postaje poput Radija Dalmacije bore rame uz rame s onima koje imaju nacionalnu koncesiju. Time je njihov uspjeg još značajniji.
Poznavatelji primjećuju kako je mnogo postaja u zemlji postalo
jako nalik jedna drugoj- služe samo laganoj zabavi, dok
specijalizirane radijske postaje gotovo i ne postoje.
Marinu Mučalo koja osnovama radija uči buduće
novinare smeta i to što gotovo pa nema ozbiljnog analitičkog
sadržaja.
"Radio u Hrvatskoj definitivno može i mora bolje. Riječ je o jako
puno radija na različitim razinama koncesija. Ako znamo da je to
gotovo 140 radija, govorim samo o onima koji imaju koncesije bez
programa hrvatskog radija, što ćete više za jednu malu zemlju
poput Hrvatske?", pita se Mučalo.
Milan Peh član je iskusne radijske ekipe koja je
prije tri godine pokrenula Yammat FM. Primijetili su da su se,
nakon što su nekoliko godina izbivali iz etera, navike slušatelja
jako promijenile.
"Ko da ljudi više vole slušat glazbu, a manje mogu ili žele
pratiti govorni dio i općenito nikakav sadržaj nikoga ne drži
dugo prikovano za radio", kaže nam Peh.
Po broju slušatelja se ne mogu mjeriti s najjačim postajama u
zemlji, no od većine odudaraju time što glazbeni
urednici imaju mnogo slobode u odabiru i ne igraju uvijek na
sigurno.
Da publika i dalje voli medij koji se sluša pokazuje i 140
aktualnih postaja 92 godine nakon što je radio stigao u našu malu
zemlju.