I dok je nedavna najava štrajka pilota, stjuardesa te aviomehaničara u Croatia Airlinesu izazvala pravu pomutnju i strahove zbog moguće milijunske štete koju bi obustava letova donijela na vrhuncu sezone, mirni prosvjed radnika Jadrolinije prošao je "ispod radara", no moglo bi se reći da su današnji događaji zapravo bili tek svojevrsna uvertira u ono što bi moglo uslijediti u narednim danima.
Od štrajka u Croatia Airlinesu naposljetku se odustalo o čemu smo pisali jer je ministar Butković udovoljio zahtjevima sindikata, a hoće li te sreće biti i zaposleni u Jadroliniji, tek treba vidjeti.
PILOTI I STJUARDESE CROATIA AIRLINESA USRED SEZONE IDU U ŠTRAJK: Traže i do 30% veće plaće, više dana godišnjeg…
Naime, radnici su se u nedjelju odazvali u velikom broju kako bi upozorili na izrazito loš položaj radnika u toj tvrtki te na kršenje temeljnih odredbi Zakona o radu i Konvencije o radu pomoraca, piše portal Dalmacija plus.
Nekorektan odnos Uprave i neizdrživi radni uvjeti
Plaće u Jadroliniji nisu se povećavale od 2008. godine, što je gotovo deset godina, ali novac nije jedini razlog zbog kojeg se radnici bune. Navode još i neizdržive radne uvjete, neusklađenost koeficijenata prvim časnicima na brodovima i šalterskim djelatnicima, kao i dodatno smanjena primanja te "nefer" odnos Uprave prema radnicima.
Zbog svega toga traže hitnu smjenu Uprave Jadrolinije koju krive za nastalo stanje.
Nedjeljko Bulić iz Nezavisnog sindikata pomoraca kazao je za Dalmaciju Plus da po pitanju prava radnika Uprava ne radi aposlutno ništa.
"Posljednje dvije godine nas ignoriraju i ne odgovaraju na naše pozive i upite. Nedavno smo održali sastanak, na kojem su nam obećali povećanje plaća, uz uvjete da dobijemo sve linije, da ostane ista Uprava te da u kolektivnom ugovoru nećemo tražiti veća prava nego koja su trenutno. Naravno da se to nama nije svidjelo jer želimo ukazati na probleme u Jadroliniji", rekao je Bulić.
Bulić tvrdi da je sindikat zbog svega zatražio pomoć u resornom ministarstvu i Vladi te da su već podnosili kaznene i prekršajne prijave za nepoštivanje Zakona o radu, MLC konvencije i nacionalnog kolektivnog ugovora, a dodao je i kako radnici uopće nemaju kolektivni ugovor, kojega je Uprava obećala u više navrata.
Događa se da radnici rade i po 19 sati dnevno
Odlukom Uprave uvedeno je i višekratno radno vrijeme pa se događa da radnici na brodovima rade i po 19 sati.
"Hitno povećanje plaća svim zaposlenicima, potpisivanje novog Kolektivnog ugovora, ukidanje Protokola o plaćama, usklađivanje minimalne plaće sa zakonski propisanom najnižom plaćom, davanje ugovora na neodređeno svim zaposlenicima preko tri godine staža u tvrtki, a osobito posadama brodova bijelog osoblja i šalterskim djelatnicima, redovite smjene tijekom sezone, obnova flote, posebno katamaranske i bolje uvjete privatnog smještaja i smještaja na brodovima – to tražimo i ako se to ne riješi u naredna dva tjedna i ne dobijemo nikakav kvalitetan odgovor, mi krećemo u veliki štrajk", najavio je Bulić.
Uprava dobila rok od dva tjedna
Veliki štrajk u najavi značio bi zapravo kolaps u trećoj najprometnijoj luci na Mediteranu, ali i milijunske gubitke za Jadroliniju.
Nakon prosvjeda reagirala je priopćenjem i prozvana Uprava ove najveće hrvatske brodske tvrtke, u kojem su, između ostalog, napisali kako je nedjeljno okupljanje radnika zapravo pokušaj "pojedinaca da ostvare osobne interese, ne imajući na umu osiguranje boljih radnih uvjeta i kvalitete rada".
Također, odbacuju optužbe da se u Jadroliniji ne poštuju propisi međunarodnih konvencija i zakona o radu.
Čini se kako ćemo o svemu znati više kad prođe zadani rok od dva tjedna. Jadrolinija je na potezu.