Konceptni automobil /

Quartz - crossover bez premca za vrhunski osjećaj

Image
Foto: PR fotografije

Od 2009. Peugeot potvrđuje vodeću ulogu u segmentu crossovera, a sada konceptom Quartz otkriva novu viziju segmenta. Naime, to konceptno vozilo spaja naglašeni izričaj SUV-a nove generacije i odlike najučinkovitijih vozila marke.

3.10.2014.
12:57
PR fotografije
VOYO logo

Sportska načela na posve su nov način primijenjena izvana i u kabini, zahvaljujući spektakularnom dizajnu i inovativnim materijalima kao što su bazalt, digitalno izrađen tekstil, prošarana koža...

Quartz ima i-Cockpit potpuno posvećen vozaču. Pomaže mu pri upravljanju pogonskim sklopom od 500 KS koji je razvio Peugeot Sport, kao i reguliranim voznim sklopovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Konceptima Exalt i Quartz, marka predstavlja svoju viziju automobilskog luksuza. Peugeot za svoje kupce nastoji razviti ekskluzivne koncepte iznimnog dizajna, s inovativnim materijalima i izvanrednim osjećajem u vožnji", izjavio je Maxime Picat, generalni direktor marke Peugeot.

Image
Foto: PR fotografije

"Snaga Peugeotova stila leži u njegovoj vještini da jednako darovito razvija limuzine i crossovere te da razvija strastvene i poželjne automobile", dodao je Gilles Vidal, direktor dizajna marke Peugeot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iznimno sportski crossover

Peugeot Quartz već na prvi pogled odaje sportski, robustan i moćan stil. Karoseriju SUV-a i kabinu limuzine spaja u skladan dizajn.

Odlično ponašanje na cesti vidljivo je već pri pogledu na prednji dio širine 2,06 m na gumama širine 305 mm. Za optimalnu su učinkovitost ugrađeni LED izvori svjetlosti s različitim funkcijama osvjetljenja. Znak lava nalazi se na sredini maske ukrašene motivom šahovnice, čiji se izgled mijenja ovisno o kutu gledanja.

Izdužene linije sa strane pravi su izraz dinamičnosti koncepta. Aluminijski 23'' naplatci i gume Continental ispunjavaju veoma zaobljene lukove blatobrana. Prevjesi su iznimno kratki kako bi se što veći dio 4,5 m duge karoserije iskoristio za putnike. Ipak, motor je dobio zasluženo mjesto ispod dugog poklopca naglašenog otvorima koji olakšavaju protok zraka. Bočni dio vozila, iznad električno uvlačive stube, stilski je nadahnut tekstilnom industrijom. Nabori stežu materijal uz strukturu i daju punoću lukovima blatobrana.

Takvim se monolitnim izgledom gornji dio kabine doima kao da se sastoji od samo jednog bloka u koji su uklesane razne funkcije. Metalni lukovi obuhvaćaju i pričvršćuju polikarbonatna stakla na karoseriju, izrezbarenu veoma preciznim linijama koje reflektiraju svjetlost i silueti vozila daju osobit izgled koji podsjeća na mineral.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PR fotografije

Stakleni se krov pruža prema stražnjim blatobranima i u njegovu se nastavku oblikuju dva spojlera koji naglašavaju aerodinamičan oblik. Oni su pak u liniji s oštrom crtom koja odvaja dvije Quartzove boje - prednji je dio mineralne sive boje nadahnute kvarcom, a stražnji je dio mat crn i naglašen crvenim detaljima.

Svaki je element izveden iznimno precizno, što naglašava Quartzovu učinkovitost. Krakovi 23-inčnih naplataka stanjeni su do najveće mjere koju omogućuje čvrstoća materijala, a prekrivaju ih krilca od kompozitnih materijala. Osim estetske uloge, krilca optimiraju aerodinamički tok i hlađenje kočnica, preko ulaza zraka, te tako osiguravaju bolju toplinsku otpornost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Peugeot Quartz izgledom podsjeća na monolit u koji je u donjem dijelu uklesan SUV, a u gornjem limuzina. Stilske linije odražavaju funkciju svakog elementa. Obradom karoserije i inovativnim materijalima Quartz zadivljuje i osigurava učinkovitost", rekao je Matthias Hossann, voditelj stilskog tima za Peugeot Quartz

Kabina s inovativnim i učinkovitim materijalima

Zahvaljujući novom postupku proizvodnje, središnji je stup postao nepotreban i ugrađena su škarasta vrata koja omogućuju lak ulazak u kabinu. Quartz je konstruiran na platformi EMP2 s kompozitnom strukturom i lijepljenim pločama. Osim što je smanjena masa vozila, tim se rješenjem postiže izvanredna čvrstoća koja omogućuje uklanjanje središnjega nosivog stupa.

Svim putnicima ulazak olakšavaju uvlačivi pragovi, a u kabini ih čeka doživljaj za sva osjetila. Pogledom i dodirom otkrivaju neočekivane materijale, prirodne i/ili reciklirane.

Image
Foto: PR fotografije

"Quartzova vanjština i unutrašnjost posve su kontrastni. Unutrašnjost je uređena tako da uglađenošću i profinjenošću daje osjećaj topline. No i-Cockpit posvećen vozaču i vožnji ostavlja posve sportski dojam", izjavio je Sébastien Floutier, stilist za boje i materijale za Peugeot Quartz

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga i lakoća bazalta simboliziraju sam Quartz, a taj je materijal uvelike rabljen i za središnju konzolu. Taj mineral nastaje od magme koja se naglo hladi u kontaktu s elementima, a svojstva su mu jednaka diljem svijeta, što olakšava nabavljanje za svako pojedino ciljano tržište. U ovom je slučaju bazalt ostavljen u neobrađenom stanju kako bi bio u opreci s drugim, obrađenim materijalima.

Quartz je prvo vozilo u kojem je primijenjena digitalno proizvedena tkanina. Tim inovativnim postupkom omogućeno je dobivanje složenih i velikih komada tkanine koji se mogu uporabiti čim ih stroj proizvede. Nije ih potrebno rezati, pa nema ni otpada. Osim toga, tkanina se izrađuje od poliesterskih vlakana dobivenih recikliranjem plastike, primjerice boca za vodu. Dodatna je kvaliteta tog postupka i proizvodnja tkanine znatne debljine, što je čini mekšom pa se ne mora rabiti uobičajena pjena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poštujući najvažnije tradicije automobilske industrije, prisutna je, dakako, i koža. Za sportsko ozračje, podnica, nosači i krov obloženi su crnom kožom, dok su kontaktne zone poput sjedala i naslona izrađene od žutosmeđe kože, nadahnute starinskim namještajem i odjećom.

Da bi se upotpunio takav izgled, okviri vrata izrađeni su u bloku od kompozitnog materijala, a svaki prelazak stroja po materijalu ostavlja crvenkastu nijansu. Dobiven je splet crta koje kao da se kreću i neprestano mijenjaju izgled.

i-Cockpit potpuno prilagođen vozaču

U kabini sva četiri putnika sjede u školjkastim sjedalima koja omogućuju najveću moguću prostranost. Konstrukcija im je uočljiva, a imaju i uvlačive sigurnosne pojaseve. Sjedišta i nasloni presvučeni žutosmeđom kožom pričvršćeni su na vidljivu konstrukciju i izgledaju kao da lebde.

Vozačevo sjedalo čvrsto obuhvaća tijelo i odgovara visokim performansama vozila pa je vozaču u Peugeot i-Cockpitu sve nadohvat ruke. Kompaktan je upravljač nadahnut trkaćim modelima i ima ugrađene komande pa pruža najveću moguću učinkovitost. Vozač brzim pokretima uključuje pokazivače smjera, mijenja način rada i stupanj prijenosa. Sustav head-up čini velik i podesiv ekran sa središnjom polikarbonatnom pločicom pod kutom od 45° na kojoj se prikazuju dodatni podatci s efektom dubine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PR fotografije

Sa svake strane malenog upravljača i sustava head-up armaturna je ploča okrenuta prema vozaču kako bi imao lak pristup prekidačima. Uključivanjem neke od tih komandi, vozač vidi kako informacije putuju odgovarajućim optičkim vlaknima.

Sportski mehanički dijelovi

Oblik konceptnog vozila Quartz zahtijeva i izvanredan motor. Snage 500 KS, full-hybrid plug-in sastoji se od jednog benzinskog motora i dvaju elektromotora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispod dojmljivo reljefnog poklopca smješten je motor 1,6L THP 270 koji je razvio Peugeot Sport. Taj četverocilindarski benzinac zajedno s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa razvija okretni moment od 330 Nm, sa specifičnom snagom od gotovo 170 KS/l, što ga svrstava među najbolje u svijetu. Prednju osovinu pokreće i elektromotor od 85 kW s izravnim pogonom. On tijekom faza usporavanja puni akumulator od 400 V i pomaže benzinskom motoru pri promjeni stupnjeva prijenosa. Stražnji ovjes također ima elektromotor od 85 kW za pogon i punjenje akumulatora. Poseban sustav za nadzor stabilnosti vozila (ESP) upravlja raspodjelom kočne sile na četiri kotača i pridonosi stabilnosti vozila kao i optimalnom punjenju akumulatora.

Vozaču su ponuđena tri načina vožnje. U načinu ZEV vozilo može prijeći do 50 km na električnu energiju jednim punjenjem akumulatora. U cestovnom načinu (Route ili Road), benzinski motor i prednji elektromotor rade kombinirano radi većeg užitka u vožnji i maksimalnog punjenja akumulatora tijekom usporavanja. U načinu Race djeluju sva tri motora kako bi najviše iskoristila šasiju i vozne sklopove s mehaničkim diferencijalima s ograničenim proklizavanjem. To omogućuje raspodjelu okretnog momenta između kotača ovisno o prianjanju svakog od njih.

Kako bi iz tog sustava izvukao najviše, Quartz ima poseban prednji ovjes McPherson i stražnji multi-link. Pneumatski ovjes automatski prilagođava razmak od tla od 300 do 350 mm. Tom funkcijom upravlja optički sustav koji skenira cestu kamerama povezanim s navigacijskim sustavom, kako bi predvidio promjene na površini ceste.

Koncept Quartz pruža izvanredan osjećaj u vožnji. Učinkovitost, precizna vožnja i intuitivnost čine spoj koji pruža neusporediv užitak za upravljačem. Peugeot modelom Quartz predstavlja posve nov izraz sportskog luksuza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo