parlamentarni izbori 2020. /

Puhovski: 'Kolinda Grabar-Kitarović mora pojačati žensku poziciju, a ne može dokazati da je silovana'

Izbornu kampanju analizirali su RTL-ovi politički komentatori

19.6.2020.
18:57
VOYO logo

Dugo je nismo ni vidjeli ni čuli, a onda, na samom početku kampanje za parlamentarne izbore, gesta bivše predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović uzburkala je političke redove. 

Pogotovo je uznemirila njezina protukandidata na predsjedničkim izborima Miroslava Škoru, zbog čije je izjave o silovanim ženama i pobačaju Grabar-Kitarović sad javno podignula srednji prst. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanja je počela žestoko. Predizborni plakati već su vidljivi na ulicama, ali većina političkih opcija je prvim danom kampanje krenula i u agresivnu promidžbu na društvenim mrežama i oniline platformama.

Hoće li im se to isplatiti - u studiju s Damirom Gregoret analizirali su Žarko Puhovski i Krešimir Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vidjeli smo reakcije na gestu bivše predsjednice. Može se zaključiti da su se političari iznenadili njezinom gestom i porukom? Je li vas iznenadila?

Puhovski: ''Nije, ona ima dva veoma jasna motiva. Prvi, gospodin Škoro joj je uzeo pobjedu. Ona mu na neki način hoće vratiti. Ona se kao žena kandidira u jednu međunarodnu instituciju, u Međunarodni olimpijski odbor. To je danas nemoguće, a da se ne plati cijena pokretu ''MeToo'' za ravnopravnost žena. Ona ne može baš dokazivati da je bila silovana, pretpostavljam. Ona hoće pokazati jaku akciju protiv onih koji ugrožavaju integritet žena da bi pojačala svoju žensku poziciju kod ulaza u MOO, što je sada najvažnija stvar. Ja vjerujem da je to glavni razlog.''

Macan: ''Ima i jednoga i drugoga. Ima razloga za osvetu i da se na Zapadu pokaže kao moderna, jer ovo će mediji sigurno prenijeti. Mislim da je ovo jedan od ključnih trenutaka kad se Škoro cementira na desnici. Ako se Most i Škoro više guraju prema desno, njima se suzuje prostor. Ako netko raste, netko mora padati. On gubi podršku glasova iz centra. Žene su najveći fanovi, idu na koncerte i pjevaju, njih je izgubio ovime".

Je li HDZ profitirao?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: ''To ćemo vidjeti. Nema jamstva da je nužno profitirao, ali Škoro je ovim pozicioniranjem otišao skroz udesno".

Čuli smo izjave da je Grabar-Kitarović ovo postavila kako bi pomogla HDZ-u?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: ''Prvo je Škoro morao to izjaviti. Tko je očekivao da će to izjaviti? Dogodila se brza reakcija drugih žena, Kolinda nije bila prva. Da je bila prva, onda bismo rekli da je planski, ona je samo nastavila jedan slijed žena koje su reagirale na društvenim mrežama".

Kad je Jadranka Kosor otišla iz HDZ-a, komentirali smo da je otišla u liberalnije vode. Je li ovo odlazak Grabar-Kitarović u takve vode ili je ovo samo 'izlet'?

Puhovski: ''Ja sam uvjeren da Grabar-Kitarović nije baš prečvrsta u svojim uvjerenjima, ona to radi oportunistički. Kosor je bila liberalna i u HDZ-u, dijelom na tragu Sanadera, dijelom dalje od Sanadera. Zato je i izgubila mogućnost da kontrolira HDZ jer je bila prelijevo od njih. Ovdje se, po mom sudu, događa očit problem - gospođa Kitarović je uletjela kao iz padobrana, iz svojih razloga u tu priču, uletjela je na jednu glupu Škorinu primjedbu. Ono što je najgore, Škoro nas opet tjera da na desnicu gledamo kao skupinu primitivaca i to je opasno za Hrvatsku, da nam ne daju mogućnost za neku drugu desnicu. On neće pustiti pristojnu konzervativnu desnicu da dođe do riječi nego ju gura na jedan način koji je ispod nivoa".

Kampanja je službeno počela. Online platforme su počele već nešto malo davati. Što vi mislite o tome?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: ''Prekasno. Mi imamo stare zakone. Ako već imate stare zakone, onda ima bar jedna prednost, ako vam HTV blokira glupim pravilima, ne blokira vam društvene mreže. Oni su mogli od početka koristiti i društvene mreže koje su najjači alat i vanjske plakate kad su već raspisani izbori. Nitko ništa nije napravio."

Puhovski: ''Nisu koristili prilike, još uvijek se u Hrvatskoj ne misli o ovim kategorijama. Drugo, 25 posto stanovništva ne reagira na to, nisu prikopčani na internet, a ovi koji vode su bliži tih 25 posto nego onih 75 posto. To je prvi problem. Drugo, jumbo-plakate su najviše koristili u HNS-u. To znači da je ta stvar propala, to treba skinuti s dnevnog reda. Oni su dali ogromne novce, od toga neće biti ništa. Čitava kampanja je još u sjeni virusa. I tu vidim problem. Danas je ozbiljnija stvar što je gospodin Božinović rekao da državljani Srbije i BiH trebaju imati poseban razlog za posjet Hrvatskoj, a nije rekao građani. Ispada da državljani Hrvatske koji žive u BiH mogu ući u Hrvatsku bez problema jer virusi valjda paze na putovnice. Tu je problem, radi li se o izbornoj manipulaciji ili krivom shvaćanju HDZ-ova programa, ne znam. Ali strašno je opasno to što je ministar rekao".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li na stolu opcija da se izbori ne održe?

Macan: ''Nije. Ona cijela priču koju smo imali, čuli ste premijera i predsjednika, nitko ne očekuje tu izolaciju. Moramo naučiti živjeti što god da bude i onda se prilagoditi održavanju izbora. Na vrijeme će svi reagirati ako misle da nešto ide krivo."

Baš zbog toga bi online platforme trebale biti glavni cilj političkih opcija?

Macan: ''Već neko vrijeme svjedočimo da nema kreative u kampanji. Mi nismo vidjeli nijedan negativan napad u kampanji".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Puhovski: ''Jesmo, na Bernardića. Koji je opet reklama za njega, nitko ne zna tko je Bero''.

Macan: ''Imate one male oglase koji mijenjaju billboarde, koji se pojave na svakom mobitelu, portalu, pojavi se vaš oglas. Nitko to nije koristio do prekjučer. To je nevjerojatno. To je najjeftinija kampanja."

Tekst se nastavlja ispod oglasa


FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo