Apsurd hrvatskih željeznica. Pri kraju je izgrdanja prve pruge koja se gradi u Hrvatskoj nakon 50 godina, ali nedostaje tek 100 metara tračnica da putnicima skrati vrijeme putovanja od Bjelovara do Zagreba za duplo.
Najbrži čovjek na svijetu 100 metara pretrči za 9,58, a upravo tih 100 metara problem je za HŽ.
Pa tako prva pruga nakon 50 godina koja je pri kraju svoje izgradnje neće u krajnju funkciju. Do sad su putnici iz Bjelovara do Zagreba išli preko Križevaca i Dugog Sela. Kako bi se skratilo vrijeme putovanja, novom prugom povezani su Sveti Ivan Žabno i Gradec. Paralelno, gradi se drugi kolosijek na koji bi trebala biti spojena spomenuta pruga, no ti radovi kasne. Rješenje postoji. Novu prugu potrebno je produžiti za 100 metara i spojiti na postojeći stari kolosijek .
"Bilo bi zbilja čudno da prva pruga koja je sagrađena nakon 50 godina. Pruga koja bi trebala omogućiti poveznicu cijelog jednog kraja s gradom Zagrebom tri godine ne bude u funkciji zbog sto metara nečega što treba napraviti o trošku i vlasništvu HŽ Infrastrukture", kaže Damir Bajs, župan bjelovarsko bilogorske županije.
U danima kada vlak dođe na vrijeme, Bjelovarčani do glavnog grada putuju sat i 45 minuta, a često puta je to i preko dva sata. Nova pruga skratila bi vrijeme putovanja na 50-ak minuta.
"Prvotni plan je bio da se pruga spoji na postojeći kolosijek i to uopće nije teško i tehnološki zahtjevno, niti skupo niti dugotrajno vrijeme za izradu", ističe Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske.
Iz HŽ Infrastrukture poručuju kako prijedlog ne mogu uvažiti jer bi doveo do gubitaka posebno u teretnom prijevozu.
"Zaključeno je kako bi privremeno spajanje dionica Gradec – Sv. Ivan Žabno i Dugo Selo – Križevci, a s obzirom na trenutni status radova na projektu Dugo Selo - Križevci, dovelo do velikih poremećaja u prometu na najključnijoj i najfrekventnijoj trasi pruge u RH jer trenutno nisu napravljeni svi radovi i ispunjeni tehnički preduvjeti za nesmetano i sigurno odvijanje željezničkog prometa."
Župan Bajs napominje da su mu u HŽ-u rekli suprotno. Sindikalisti nam tvrde kako je na dan potpisa ugovora o izgradnji pruge HŽ putnički prijevoz odlučio smanjiti broj vlakova iz Bjelovara s osam na dva. A za izgradnju ove pruge utrošeno je preko 200 milijuna kuna, a većina novca povučena je iz EU fodnova.
"Pa ja sve nade polažem u EU komisiju koja će ako netko to prijavi da nisu ispunjeni uvjeti iz pretpristupnih fonodava za financiranje jer pruga se gradi s namjerom približavanja Bjelovara Zagrebu. Vi ako nešto ne spojite i ako negdje ne možete doi to nije ni približeno", kaže Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa.
HŽ Infrastruktura ne boji se takvog raspleta, kažu kako je nemoguće da Bruxelles traži povrat novca.