sudar aviona i drona /

Provjerili smo kakva je situacija u Hrvatskoj: jesu li bespilotne letjelice opasne?

Avion British Airwaysa slijetao je na londonski aerodrom kada ga je izravno pogodio dron. Avion je bez posljedica prizemljen, ali incident je još jednom pokazao da bi bespilotne letjelice mogle postati realna prijetnja civilnom zrakoplovstvu

18.4.2016.
18:56
VOYO logo

A kakva je situacija u Hrvatskoj? Iz godine u godinu u svijetu, pa tako i u nas, sve je više onih koji žele koristiti bespilotne letjelice u razne svrhe. U tom je smislu Hrvatska uz bok zapadnim zemljama jer već postoji pravilnik kojim se regulira korištenje dronova na maksimalno siguran način.

Image
INCIDENT IZNAD LONDONA /

Avion British Airwaysa, u kojem je bilo 137 putnika, pogodila bespilotna letjelica

Image
INCIDENT IZNAD LONDONA /

Avion British Airwaysa, u kojem je bilo 137 putnika, pogodila bespilotna letjelica

Takav je pravilnik još lani stupio na snagu čime je Hrvatska preduhitrila i neke razvijenije zemlje Europske unije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naravno da razumijemo rizike i neki ljudi se s razlogom boje jer ovakve stvari mogu potencijalno biti vrlo opasne, ako se nađu u krivim rukama ili kod nekog tko ne koristi zdravi razum", izjavio je Davor Crngorac iz Hrvatske udruge korisnika i operatora bespilotnih sustava.

Tako je propisano da dronovima ne smiju upravljati mlađi od 16 godina. Letjelica mora imati oznaku i cijelo vrijeme biti u vidnom polju. Od osobe koja njome upravlja ne smije biti dalje od 500 metara. Od skupine ljudi mora biti udaljena najmanje 150, od zgrada 30 metara, a od aerodroma tri kilometra. O provedbi pravila brine Agencija za civilno zrakoplovstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nažalost, mi ne možemo biti prisutni na terenu kao što može biti policija. Broj inspektora koji se time bave je ograničen i u okviru naših resursa zaista činimo sve", rekao je Damir Bezik

Agencija trenutačno zato mahom intervenira na prijave, a udruge korisnika se trude aktivno sudjelovati i u educiranju novih operatera dronova.

"Nije za očekivati da neki klinac, koji ne zna puno o zrakoplovstvu, upali to i želi letjeti s tim, on istog trena postaje korisnik tog zračnog prostora - mora razumjeti rizike za ostale korisnike i sudionike u tom zračnom prometu", kaže Crngorac. 

I zato je ključno da je svakome tko upravlja letjelicom, posebno iznad naseljenih zona, na pameti prije svega sigurnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo