Provalnici novoga doba preselili su svoje "ordinacije" za planiranje pljački u udobne fotelje vlastitih klimatiziranih domova i više ne motre na vaše prozore, nego na objave na Facebooku, Twitteru i MySpaceu!
"Nekad su ljudi na telefonskim sekretaricama ostavljali poruke da su na moru misleći da će tako pomoći bližnjima da ih nađu, a danas su tu ulogu preuzele društvene mreže poput Facebooka. Ne ostavljajte poruke na vratima da niste kod kuće, a takvu poruku ne ostavljajte ni na telefonskoj sekretarici. Čak i kad ste u kafiću ili dućanu ne komentirajte s poznanicima kada i gdje idete ako su u blizini nepoznate osobe. I još jedan detalj – oko kuće ili zgrade ne ostavljajte predmete poput ljestvi ili sanduka koji provalnicima omogućavaju lakše penjanje do vašeg prozora", kazao je Jutarnjem listu na tu temu Zdravko Valenta, analitičar MUP-a i stručnjak za provale.
Policajci preporučuju i da građani veće količine novca i dragocjenosti nikada ne drže u posudama, kuhinjskim policama, pod madracima ili među rubljem u garderobnim ormarima, jer su ta mjesta provalnicima dobro poznata i pozivaju ih da radije takve vrijednosti polože u banku. Preporučuju i da građani zapišu tvorničke brojeve vrednijih tehničkih aparata.
Napomenimo samo dio statistike koja se veže za ljetne provalnike: godišnje se u Hrvatskog ukupno dogodi više od 20 tisuća provala, a svakog ljeta u kontinentalnim gradovima broj provala naraste više od 15 posto. Građani policiji često kažu da su netom prije provale imali osjećaj da ih je netko promatrao ili pratio, to u 90 posto slučajeva nije točno.
MySpace svaki dan ima 200 tisuća novih korisnika. Svaki dan od ukupno pola milijarde korisnika Facebooka, njih 35 milijuna mijenja status, dok Twitter svaki dan objavi 55 milijuna novih tweetova.
Prethodni članci:
arti-201001210240006 arti-200912290193006 arti-201002250508006