Cijena eurosuoera premašuje deset kuna, a i dizel se približava toj psihološkoj granici. Super se prije dvije godine kupovao za 8.85 kuna po litri, a dizel za 7.89 kuna po litri, no razdoblje jeftine nafte je iza nas.
Hrvatska se nalazi u društvu zemalja čiji građani plaćaju dosta skupo gorivo. Na cijenu, uz trgovačke marže, utječe i država koja je trošarine digla na 3.86 kuna za super, a 3.06 kuna za dizel gorivo. Uz PDV, davanja državi tako premašuju polovinu maloprodajne cijene benzina pa se očekuje da će građani sve češće prelaziti granicu i točiti u BiH, Crnoj Gori ili Mađarskoj, piše Večernji.
Po benzin se isplati i do Srbije, ali isto ne vrijedi za točenje dizela. Cijene goriva u Austriji gotovo su identične onima u BiH, dok se u Italiji baš ne isplati točiti gorivo jer i Talijani jako oporezuju.
Prosječni Hrvat koji svaki dan odvozi 30 kilometara mjesečno za gotivo mora izdvojiti tisuću kuna, što iznosi petinu prosječne plaće u Hrvatskoj.