Iza njih je 130 tisuća poziva, ujedno i problema građana koji su trebali pomoć. Nekad su ih češće zvala djeca i mladi, posljednjih godina to su ljudi od 25 do 40 godina. Riječ je o Plavom telefonu, prvoj telefonskoj liniji za pomoć koja upravo danas slavi 30 godina od osnivanja.
Problemi unutar obitelji, oni vezani uz mentalno zdravlje, društvena nepravda i besparica - to su redom najčešći razlozi zbog kojih građani zovu Plavi telefon. Ondje posljednjih 8 godina volontira i 25-ogodišnja Ivana, inače magistra socijalne pedagogije.
''Jako se malo progovara o slučajevima nasilja, suicida, o samoozljeđivanju i to su upravo pozivi koji su na mene ostavili najviše traga. Ono što je šokantno je da danas bilježimo sve više takvih slučajeva kad je o populaciji djece i mladih. To su osobe koje imaju možda dvadesetak godina'', rekla je Ivana Žunić, volonterka Plavog telefona.
I sami su u problemima
Baš je ovako prije točno 30 godina prvi put zazvonio, u jeku Domovinskog rata. Od tog 2. rujna ’91.-ve primili su više od 130 tisuća poziva građana. Oko 3 tisuće roditelja i 14 tisuća djece bilo je uključeno u njihove programe i projekte, kao i 750 volontera.
Početkom '90-ih imali su i 250 poziva na dan, danas ih je 10-ak. Posljednjih godina, kako se javnost senzibilizirala o dječjim pravima, djeca su počela zloupotrebljavati liniju, a Plavi telefon sve češće zvati očajni roditelji.
''Ne samo zvati, plakati, moliti za pomoć, jer ako dignu ruku, povise glas, dijete će zvati Plavi ili Hrabri telefon, onda je u kartoteci, onda je u Centru, onda nastaju problemi'', kazao je Miroslav Vučenović, osnivač Plavog telefona.
Unatoč brojkama i činjenici da su mnogima pomogli, i sami su u problemima.
''Kao i većina ovog naroda plaćamo režije, nemamo novaca, živimo taj život. Koga briga za nevladin sektor i za one koji pomažu. Tko ste vi?! Vi trošite državni budžet. Koji budžet? Kad mi dobijemo nikakve novce, mi se moramo izboriti za novce'', kazao je Vučenović.
''Jedinstvene formule nema. Ja bih rekla da je to jedna čar i bogatstvo jer nam istodobno pruža i prilika za vlastiti razvoj, i evo trudimo se biti što bolji, trudimo se neprestano usavršavati, takva je nekakva i moja priča, misao vodilja, i razlog zašto sam sve ove godine ovdje'', rekla je Žunić.
Plavi telefon tisućama je dao prostora i mjesto na kojem su mogli pustiti glas. Sada je vrijeme da se čuje njihov.