'PROMETNI TERORIZAM' /

Prometni stručnjak podsjetio na slučaj sumanute jurnjave iz 2018.: 'Ova bizarna nesreća ukazuje na nužnost sljedećih mjera...'

Image
Foto: Emica Elvedji/Pixsell

Marušić je podsjetio na slučaj sumanute jurnjave iz kolovoza 2018., kada je tada 22-godišnji Marin Kamenički pored Ravnateljstva policije protutnjao zagrebačkom Ilicom brzinom od 195 km/h

17.6.2023.
10:07
Emica Elvedji/Pixsell
VOYO logo

Prometni stručnjak Željko Marušić oglasio se o stravičnoj nesreći koja se dogodila u petak u noći na parkiralištu trgovačkog centra Supernova u Zagrebu, a u kojoj je - nakon što se 23-godišnji vozač, divljajući Mercedesom, zabio u promatrače - ozlijeđeno pet osoba dok se jedna osoba bori za život.

"Za brutalno, pogibeljno i namjerno kršenje prometnih propisa u Kazneni zakon treba uvesti odredbu ‘Prometni terorizam’, uz istražni zatvor, poništenje vozačke dozvole i oduzimanje vozila, neovisno tko je vlasnik…", piše Marušić za Autoportal dodajući kako treba 'zabraniti svako, posebice medijsko promoviranje devijantnog načina i ponašanja u vožnji za osobe mlađe od 24 godine uvesti odredbu ‘Mladi vozač’ i ‘Privremena vozačka dozvola, a policija treba organiziranije i učinkovitije suzbijati devijantna ponašanja u prometu koja se često praćena i najavljena putem društvenih mreža i medijskih kanala'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marušić je podsjetio na slučaj sumanute jurnjave iz kolovoza 2018., kada je tada 22-godišnji Marin Kamenički pored Ravnateljstva policije protutnjao zagrebačkom Ilicom brzinom od 195 km/h te potom izazvao višestruku prometnu nesreću uz dvije poginule osobe. Marušić je naveo kako se tada mislio da je u pitanju prijelomni trenutak koji će 'resetirati' prometni sustav kako se više ne bi događala nerazumna divljaštva u prometu.

Image
'Zove me, kaže: Mama, nema više Alfe' /

Znate li što je 'Car meets'? Dogovore preko interneta mjesto i okupe se: 'Ovaj u Mercedesu je neko vrijeme kružio okolo i divljao'

Image
'Zove me, kaže: Mama, nema više Alfe' /

Znate li što je 'Car meets'? Dogovore preko interneta mjesto i okupe se: 'Ovaj u Mercedesu je neko vrijeme kružio okolo i divljao'

Sinoćnji slučaj, navodi Marušić, pokazuje da je potreban dodatni napor u suzbijanju teškog kršenja prometnih propisa te opasnog, pogibeljnog ponašanja u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova užasna, bizarna prometna nesreća s elementima terorizma, ukazuje ne nužnost sljedećih mjera", navodi Marušić:

Uvesti odredbu Prometni terorizam

"U Kazneni Zakon uvrstiti odredbu Prometni terorizam, za najbrutalnije, izravno pogibeljnbo kršenje prometnih propisa (iznad odredbe Obijesna vožnja, prema čl. 226 Kaznenog zakona) Kažnjavao bi se izravnim istražnim zatvor, poništavanjem vozačke dozvole i doživotnom zabranom polaganja vozačkog ispit, trajnim oduzimanjem vozila, kojeg je vozač pretvorio u stroj za ubijanje, bez obzira, neovisno tko je vlasnik. Ako vozač vozila nije vlasnik, trebalo bi podnijeti kaznenu prijavu i protiv vlasnika, zbog neodgovornog raspolaganja vlastitim prometnim sredstvom koje se može pretvoriti u oružje", navodi Marušić.

Kažnjavanje promocije opasnog ponašanja, posebno u medijima

"Zabraniti i kažnjavati svaku promociju devijantnog i opasnog ponašanja u vožnji, posebice medijsku. Takav je loš i opasan primjer medijski intenzivno promoviran YouTube kanal ‘Zvijezde vrište’, koji je imao niz štetnih i opasnih medijskih ekstenzija na nacionalnoj televiziji. Naime, premda se takve emisije snimaju u koliko-toliko kontroliranim uvjetima, one koji to gledaju i potom žele oponašati svoje ‘idole’, to će, u pravilu motivirati da to naprave u realnom prometu ili u realnim okolnostima, kao jučer na parkiralištu prodajnog centra Supernova u Buzinu, gdje se prije vrištanja čula buka motora i škripa guma, a potom muk", navodi prometni stručnjak.

Odredba o mladim vozačima do 24. godine

"Treba vratiti odredbu o mladim vozačima, do navršene 24. godine, kojima bi trebalo uvesti ograničenje snage motora vozila, ali na 70 kW (95 KS), a ne na nelogičnu i u EU zakonodavstvu nepostojeću granicu 80 kW (109 KS), kako je bilo prije kod nas. Tada je to bilo napravljeno kako bi se pogodovalo velikom uvozniku, koji je jedini u programu imao velike dizelske limuzine do tog ograničenja (konkretno od 77 kW, odnosno 105 KS).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usto bi za mlade vozače trebalo uvesti i kategoriju ‘privremene vozačke dozvole’, koja bi vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24, godine, a poništavala bi se nakon drugog težeg prekršaja ili prve obijesne vožnje. Oni koji tvrde kako je to diskriminacija i nelogično, treba kazati da nije problem u vještini vožnje, nego u obrascu ponašanja mladih vozača, sklonosti iživljavanju, koji se smanjuje odrastanjem. Dakle, ako 40-godišnjak položi vozačku dozvolu, ne bi mu se izdavala privremena, nego trajna", navodi dalje Marušić.

Policija u aktivnijem suzbijanju devijantnih pojava u prometu

"Policija bi trebala aktivnije i učinkovitije suzbijati opasne i devijantne pojave u prometu, poput sinočnje dogovorene utrke na parkiralištu šoping centra Supernova u zagrebačkom Buzinu, koja je, očito dogovorena i intenzivno praćena preko društvenih mreža pa su za nju, očito ‘svi znali’ osim policije. Policija ima sve potrebne resurse, sredstva i obvezu u korijenu suzbijati takve pojave, prije nego što se dogodi velika nesreća", zaključuje Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo